Αναρτήσεις

Αποκριάτικες μάσκες

Εικόνα

Τι θα μας έλεγε ένα παιδί με αυτισμό...

Εικόνα
Αναρτήθηκε από  Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια Πόσες φορές άραγε έχουμε αναρωτηθεί πως να αισθάνονται τα πιτσιρίκια με αυτισμό? Τι σκέφτονται άραγε? Τι θα ήθελαν να μας πουν? Τι θα ήθελαν να μάθουμε? Βρήκα ένα post, το οποίο το έχουν κάνει video και πραγματικά αξίζει να το δείτε!! Ένας πατέρας 3 παιδιών με αυτισμό μας λέει   "10 πράγματα που θα ήθελαν τα αυτιστικά παιδιά του να ξέραμε" . 1.                   Προσαρμόζομαι δύσκολα,  αλλά δεν είμαι κακομαθημένο παιδί. Είμαι τόσο μικρότερος εσωτερικά απ'ότι είμαι εξωτερικά. 2.                   Γίνομαι εύκολα υπερβολικός, επειδή βλέπω και ακούω τα πάντα. Ακούω το βουητό από τα φώτα και τον ελαφρύ ρυθμικό κτύπο του ρολογιού. Όλα είναι τόσο δυνατα που το κεφάλι μου πονάει όλη την ώρα και τα μάτια μου πληγώνονται από όλα τα λ...

"Πρωϊνό Αγκαλιάς"

Εικόνα
Σήμερα στο παιδικό σταθμό, λίγο πριν να σερβιριστεί στα παιδάκια το πρωϊνό, είδα δυο κοριτσάκια , για μια ακόμη φορά να αγκαλιάζονται  , όπως ήταν καθισμένα στην καρεκλίτσα τους.. Η σκηνή αυτή μου άρεσε , και θέλησα να την "εκμεταλλευτώ"  για να μεταφέρω την αξία που έχει η αγκαλιά  .. -  Είναι πολύ ωραίο που είστε έτσι αγαπημένα   παιδάκια, είπα απευθυνόμενη στα δυο κορίτσια που ακόμη ήταν σφιχταγκαλιασμένα και συνέχισα.. - Παιδάκια είναι πολύ όμορφο να αγκαλιάζουμε  και να δείχνουμε την αγάπη μας στην μαμά μας, στον μπαμπά μας, στους φίλους μας, στα παιδάκια στο σχολείο...Έτσι;;   Για να σας  δω τώρα να αγκαλιάζετε το παιδάκι που κάθεται δίπλα σας.." Ήταν εκεί, η πιο συγκινητική στιγμή που έχω ζήσει μέχρι τώρα , να βλέπω  ζευγαράκια παιδιών  να  δίνουν απλόχερα την αγκαλιά τους  , γύρω από το τραπέζι , λίγο πριν το πρωϊνό γεύμα.. Βούρκωσα με όσα έβλεπα...Κάτι τέτοιες στιγμές ευχαριστώ το Θεό, που με αξίωσε να βρίσκομα...

Παιχνίδι με τα σχήματα

Εικόνα
Αρχική προβολή Το παιδί τοποθετεί τα σχήματα  Τα παιδιά της τάξης μου, από καιρό πριν είχαν  έρθει σε επαφή με τα  βασικά σχήματα  και  μπορούσαν να τα ονομάζουν.  "Τετράγωνο"  "Κύκλος"    "Τρίγωνο"   "Ορθογώνιο" . Σήμερα  στην παρεούλα  ζήτησα από τα παιδιά να επαναλάβουν  -βλέποντας  σχετικές κάρτες -  τα σχήματα και στην συνέχεια , τους είπα ότι μπορούν να φτιάξουν με αυτά ένα σπιτάκι στο χορτάρι και έναν ήλιο. Νωρίτερα είχα φτιάξει ένα πινακάκι από κανσόν γαλάζιο χαρτί  όπου στην πίσω του πλευρά είχα τοποθετήσει ταινία για να κολλιέται στον τοίχο , επίσης έκοψα ένα ορθογώνιο πράσινο χαρτί για το χορτάρι , ένα λευκό  τετράγωνο για το σπίτι, και ένα κόκκινο τρίγωνο για την σκεπή, και έναν κύκλο για τον ήλιο. Έτσι, τους έδειξα πως μπορούν να φτιάξουν το σπιτάκι τοποθετώντας τα σχήματα (που επίσης στην πίσω πλευρά τους είχαν ταινία)  πάνω στον πίνακα  , με  κάποια σειρά....

Ανθισμένη αμυγδαλιά

Εικόνα

8 μύθοι για τον αυτισμό

Εικόνα
Σήμερα  τυχαία βρήκα ένα αξιόλογο μπλογκ , στο οποίο επαγγελματίες εργοθεραπευτές ενημερώνουν τον κόσμο για σημαντικά θέματα όπως ο αυτισμός, το σύνδρομο asperger, η  ανάπτυξη του παιδιού κ ἀ  . Εδώ σας αναδημοσιεύω άρθρο της κ.   Ελιζιάννας Χριστοδούλου, Παιδιατρικής Εργοθεραπεύτριας SIT,   σχετικά με μύθους και αλήθειες όσον αφορά τον αυτισμό, που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μεγάλη  αύξηση. "Είμαι βέβαιη ότι όλοι έχετε ακούσει πολλά για τον αυτισμό και πως κατά πάσα πιθανότητα να έχετε ήδη διαμορφώσει κάποια άποψη για το θέμα. Δυστυχώς άποψη εκφράζουν όλοι, ειδικοί και άσχετοι. Γι’ αυτό και πολλές φορές είναι πιθανό να οδηγηθούμε σε λάθος συμπεράσματα.  Προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε αυτή την πιθανότητα, συνέταξα μία λίστα με τη βοήθεια του μη κερδοσκοπικού οργανισμού autismspeaks . org  με ορισμένους μύθους σχετικά με τον αυτισμό. Ο αυτισμός δεν είναι κάτι που αφορά τους “άλλους”.  Το ποσοστό των αυτιστ...

Παιχνίδι με χρώματα

Εικόνα
Φίλοι Blogoγείτονες  γεια σας και πάλι. Σε αυτήν εδώ την ανάρτηση σας παρουσιάζω ένα παιχνίδι που έφτιαξα τις προηγούμενες μέρες , κόβοντας κάρτες από κανσόν διαφόρων χρωμάτων.. Με αυτό το παιχνίδι, το παιδί καλείται να επαναλάβει  θέτοντας στην σειρά  τις χρωματιστές κάρτες  , όπως εγώ τις έχω ήδη τοποθετήσει στο τραπέζι.. Αυτό προϋποθέτει να υπάρχουν δυο κάρτες από το κάθε χρώμα , όπως μπορεί να δείτε στις παραπάνω φωτογραφίες.. Πχ. Αν η σειρά των καρτών που έχω τοποθετήσει είναι μπλε - άσπρο -πράσινο  , στη συνέχεια το παιδί   θα πρέπει να  επαναλάβει  την  σειρά αυτή  δηλαδή μπλε -άσπρο -πράσινο . Αρχικά , ξεκίνησα το παιχνίδι αυτό καλώντας κάθε παιδί να τοποθετήσει την ίδια  χρωματιστή κάρτα κάτω από την ίδιου χρώματος κάρτα , και το επόμενο διάστημα  περάσαμε στην σειροθέτηση , να βάζουμε  δηλαδή τις κάρτες  ..."σαν τρενάκι"  . Αυτό το παιχνίδι βοηθάει το παιδί να μάθει καλύτερα τα χρώματα, να ...