Τι θα μας έλεγε ένα παιδί με αυτισμό...




Πόσες φορές άραγε έχουμε αναρωτηθεί πως να αισθάνονται τα πιτσιρίκια με αυτισμό?
Τι σκέφτονται άραγε?
Τι θα ήθελαν να μας πουν?
Τι θα ήθελαν να μάθουμε?

Βρήκα ένα post, το οποίο το έχουν κάνει video και πραγματικά αξίζει να το δείτε!!

Ένας πατέρας 3 παιδιών με αυτισμό μας λέει
 "10 πράγματα που θα ήθελαν τα αυτιστικά παιδιά του να ξέραμε".

1.                  Προσαρμόζομαι δύσκολα, αλλά δεν είμαι κακομαθημένο παιδί. Είμαι τόσο μικρότερος εσωτερικά απ'ότι είμαι εξωτερικά.
2.                  Γίνομαι εύκολα υπερβολικός, επειδή βλέπω και ακούω τα πάντα. Ακούω το βουητό από τα φώτα και τον ελαφρύ ρυθμικό κτύπο του ρολογιού. Όλα είναι τόσο δυνατα που το κεφάλι μου πονάει όλη την ώρα και τα μάτια μου πληγώνονται από όλα τα λαμπερά φώτα.
3.                  Δεν είμαι χαζός, είμαι πραγματικά πολύ έξυπνος. Απλά δεν μπορώ να μάθω με τον τρόπο που θέλετε. Σας παρακαλώ ενημερωθείτε σχετικά με τον αυτισμό, έτσι ώστε να γνωρίζετε πως μπορείτε να με βοηθήσετε να κατανοήσω καλύτερα αυτά που προσπαθείτε να με διδάξετε.
4.                  Σας παρακαλώ μην θυμώνετε με την μαμά και τον μπαμπά, επειδή δεν σας επισκέπτονται σε γιορτές και γενέθλια. Θέλουν πραγματικά να έρθουν, αλλά εγώ δεν τα καταφέρνω καλά σε ξένα σπίτια. Είναι υπερβολικό για μένα και το γνωρίζουν. Δεν πηγαίνουν γιατί με αγαπάνε, και ΟΧΙ  επειδή δεν σας συμπαθούν.
5.                  Σας παρακαλώ να έχετε υπομονή μαζί μου. Προσπαθώ πραγματικά σκληρά να πάρω τις σωστές αποφάσεις, αλλά μερικές φορές είμαι πολύ παρορμητικός.
6.                  Ναι, έχω αυτισμό αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είμαι ένας ελλειματικός άνθρωπος. Αντιθέτως, αν είμαι κάτι, είμαι κάτι πιο ανθρώπινο από αυτό που νομίζετε.
7.                  Το σπίτι μου μπορεί να είναι ακατάστατο μερικές φορές. Αυτό συμβαίνει, επειδή η μαμά μου και ο μπαμπάς μου διαθέτουν όλο τους τον χρόνο προσπαθώντας να βρουν νέους τρόπους για να με βοηθήσουν ή να μάθουν τον αδελφό μου να μιλάει.
8.                  Επειδή δεν μπορώ να μιλήσω, δεν σημαίνει ότι δεν καταλαβαίνω τι λέτε. Τα συναισθήματά μου μπορεί να πληγωθούν, όπως και τα δικά σας.
9.                  Εύχομαι η μαμά μου και ο μπαμπάς να ήξεραν πόσο τους αγαπάω. Αντιμετωπίζω πραγματικά δυσκολίες με τα συναισθήματά μου και δεν θέλω πάντα να με αγγίζουν. Αλλά τους αγαπώ περισσοτέρο απ'οτιδήποτε στον κόσμο, ακόμη περισσότερο και από τα Lego μου.
10.              Ξέρω ότι μπορεί να σας απογοητεύσω, αλλά μην μου λέτε ότι δεν σημαίνω τίποτα επειδή έχω αυτισμό. Αν με αγαπάτε και με υποστηρίζετε, θα μπορέσω να κάνω σπουδαία πράγματα στη ζωή μου, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζω.


Και να θυμάστε, η συνεχής ενημέρωση και εκπαίδευση βοηθούν τα παιδιά με αυτισμό να εξελιχθούν και να επιτύχουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Ας μην τους το στερήσουμε.

6 σχόλια:

1ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ είπε...

Είναι Συγκλονιστικό.....

Σεβάχ ο Θαλασσινός είπε...

Φοβερό κείμενο...
Μακρυά από όποιο ταμπού και λάθος εικόνα, σε βάζει με διάκριση αλλά και πολύ αγάπη στον εσωτερικό κόσμο των παιδιών αυτών... Σ'αυτές τις πανέμορφες ψυχούλες του Θεού που χρειάζονται την άδολη και πηγαία αγάπη μας. Όχι επειδή είμαστε "διαφορετικοί", αλλά επειδή η αγάπη ειδικά γι'αυτές τις ψυχούλες μάς δίνει μια παραδεισένια αίσθηση της πραγματικής αγαπητικής κατάστασης...

Μαρία είπε...

αυτα τα Παιδια ειναι Ευλογημενα απο τον Θεο..1=εχουν τη θεση που τους ανηκει..εμεις κανουμε το λαθος και τα βλεπουμε..σαν ΟΝΤΑ που δεν πρεπει να ειναι κοντα μας..οσο σκληρο και αν ακουγεται..καλη σου μερα..φιλακια πολλα

ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΙ είπε...

Πόσο όμως βοηθάει όταν οι γονείς αντιλαμβάνονται από την αρχή την διαφορετικότητα του παιδιού τους και την αποδέχονται πάνω από όλα.

Φιλία είπε...

Ένα μεγάλο μπράβο σε σένα, Καρπαθάκι μου γι' αυτή σου την προσπάθεια ενημέρωσης. Το βίντεο πολύ κατατοπιστικό και συγκινητικό!!!!
Φιλιά πολλά

Unknown είπε...

Μείνετε συντονισμένοι στο Παιδί και Εργοθεραπεία (www.paidikaiergotherapeia.blogspot.com) για ακόμα περισσότερα άρθρα σχετικά με τον αυτισμό, τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές γενικότερα και άλλα.