Αναρτήσεις

Xιονονιφάδες με τη χρήση λαβίδας

Εικόνα
Ο Χειμώνας έφτασε αγαπημένοι μου φίλοι και οι πρώτες χειμερινές  χειροτεχνίες των παιδιών κάνουν την εμφάνιση τους.  Νέα εποχή , νέα χαρακτηριστικά. Μιλήσαμε για το χιόνι και ακολούθως περάσαμε στην  συγκεκριμένη κατασκευή με την χρήση λαβίδας με την οποία ένοιωσαν μεγάλη ικανοποίηση για αυτή τους την κατάκτηση. Χιονονιφάδες με μπάλες βαμβακιού , σύννεφα από αλουμινόχαρτο και το στρωμένο  χιόνι στην γη με λευκή μπογιά. Αρχικά τους δόθηκε ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο το οποίο τους ζητήθηκε να τσαλακώσουν και στη συνέχεια κόλλησαν στο πάνω μέρος του χαρτονιού. Μετά με τη χρήση λαβίδας έπιαναν τις μπαλίτσες βαμβακιού και τις κολλούσαν  στο σημείο που είχα βάλει υγρή κόλλα . Στο τέλος με το δείκτη του χεριού άπλωσαν λευκή μπογιά για το χιόνι στο κάτω μέρος .

Πάντα σε επαφή με τη φύση...

Εικόνα
 Τις προάλλες τα παιδιά πάντα στα πλαίσια του Φθινοπώρου , έφτιαξαν κατασκευές με φυσικά υλικά. Στις πρώτες φωτό με ένα φύλλο δημιούργησαν τον <<Κύριο Φύλλο>> . Την προηγούμενη μέρα  άπλωσαν κόλλα κρυσταλλιζέ με την βοήθεια ενός πινέλου  σε ένα φύλλο εποχής. Την επόμενη μέρα κόλλησαν πάνω  τους δυο ματάκια από άσπρα φασόλια , μυτούλα από φακές, και στόμα με κολοκυθόσπορο ..Και τα μαλλιά με ένα ξεραμένο και σγουρό φύλλο. Μια διαδικασία που τα βοήθησε να μάθουν και την θέση των χαρακτηριστικών σε ένα πρόσωπο (όπως είναι τα μάτια, η μύτη , το στόμα και τα μαλλιά. ) παρατηρώντας συνάμα - και εφόσον χρειαζόταν -  τα δικά τους χαρακτηριστικά. (π.χ το στόμα είναι κάτω από την μύτη , τα μαλλιά πάνω από τα μάτια κλπ). Τα παιδιά ελεύθερα έδειξαν το σημείο που θα κολλήσουν τα διάφορα φυσικά υλικά και γιαυτό βλέπουμε να μην είναι ομοιόμορφα όλα τα φύλλα όσον αφορά πάντα το παρουσιαστικό του <<κυρίου Φύλλου>>. Στο τέλος της ίδιας μέρας με την...

Project : << Χειροτεχνούμε αγαπημένα μας τραγουδια >>

Εικόνα
Την προηγούμενη εβδομάδα ξεκίνησα στην τάξη μου το project : << " Χειροτεχνούμε" κάποια από τα αγαπημένα τραγούδια μας>> που είχε πολύ ανταπόκριση από τα παιδιά. Μάλιστα κάποια από τα τραγούδια που λέμε στην "παρεούλα" και που τα παιδιά δεν είχαν ακόμη μάθει καλά , με αφορμή αυτό το project τα έμαθαν πλέον απέξω. Κάποια από τα αγαπημένα μας τραγούδια είναι <<Η κουκουβάγια>> , <<Η μικρή αράχνη>> , <<Αχ ένα κουνούπι>> . Στο τέλος η εργασία ολοκληρώνεται με τους στίχους του τραγουδιού γραμμένους σε ένα λευκό χαρτί . Ξεκινήσαμε με την κουκουβάγια , συνεχίσαμε με την μικρή αράχνη και σήμερα φτιάξαμε το κουνουπάκι. Και έπεται συνέχεια.. Και να  κάποια από τα  τραγουδάκια μας αποτυπωμένα στο χαρτί με την χρήση άχρηστων υλικών αλλά και υλικών εμπορίου : Η παρακάτω  χειροτεχνια αφορά το τραγούδι με το κουνούπι , ένα επίσης αγαπητό τραγούδι στα παιδιά. ΤΟ ΚΟΥΝΟΥΠΙ Τον  Δράκο της Λιλλιπούπολης εργασία από την ...

Η Προσευχή των παιδιών το 1940

Εικόνα
Στον καιρό που η Πατρίδα μας πολεμούσε κατά του Άξονα (1940) ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χρύσανθος είχε συντάξει την ακόλουθη προσευχή, για να τη μάθουν απ’ έξω και να τή λένε οι μικροί μαθητές της πατρίδας μας στον καιρό του ελληνοϊταλικού πολέμου. .                                    ΠΡΟΣΕΥΧΗ . Κύριε Ιησού Χριστέ, που αγαπάς τόσο πολύ όλα τά παιδιά τον κόσμου, Σε παρακαλούμε  άκουσε την προσευχή μας: Δέξου τις ευχαριστίες μας, γιατί γεννηθήκαμε από Χριστιανούς γονείς και είμαστε Έλληνες και γιατί έστειλες κοντά μας, εκτός απ’ τους γονείς μας, ανθρώπους πού μας αγαπούν και μας φροντίζουν. Σε ευχαριστούμε γιά τις ομορφιές πού έχει η φύση, το λαμπρό ήλιο, τόν καθαρό αέρα, τά ώραία λουλούδια. Σε ευχαριστούμε γιά τήν τροφή πού τρώμε, τά ρούχα πού φοράμε, τά γράμματα πού μαθαίνουμε. Σέ ευχαριστούμε γιά τή δύναμη και τή βοήθεια πού δίνεις στό Σ...

Σχολικό Λεωφορείο - Φάκελος Εργασιών

Εικόνα
Ο φάκελος που εικονίζεται στις φωτογραφίες ετοιμάστηκε για το μικρό Γιάννη , που θα πήγαινε να μείνει σε μια άλλη περιοχή της Ελλάδας . Τον Γιάννη , όπως και όλα τα παιδάκια μας τον αγαπήσαμε και τον αγαπάμε και στεναχωρηθήκαμε που θα έφευγε από το σχολείο μας για να πάει σε ένα άλλο σχολείο..αλλά τι να κάνουμε η ζωή τα έχει αυτά. Για τον Γιάννη λοιπόν , ετοίμασα αυτόν τον φάκελο <<σχολικό λεωφορείο>> με τις εργασίες που είχε κάνει μέχρι τώρα καθώς και με ζωγραφιές δώρο από τα παιδιά της τάξης μας. Στο πίσω μέρος όπως μπορείτε να δείτε έφτιαξα μια θήκη για να τοποθετηθεί το δωράκι για το Γιάννη .Ένα κουτί νερομπογιές. Στο εσωτερικό του φακέλου άλλη μια θήκη από χαρτόνι κάνσον για τις εργασίες του . Ο φάκελος αυτός απέκτησε προσωπικό χαρακτήρα μιας και στην μπροστινή όψη έγραψα το όνομα του παιδιού. Γιάννη , με όλη μας την αγάπη,  να έχεις καλή πρόοδο! Σε αγαπάμε!

" Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι "

Εικόνα
Σήμερα την ώρα της χαλάρωσης τα παιδιά παρακολούθησαν για δεύτερη φορά  σε βίντεο το παραμύθι με τίτλο : " Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι " , του Ευγένιου Τριβιζά. Ένα όπως έχει αποδειχθεί αγαπημένο παραμύθι για τα παιδάκια μας , αφού το διάλεξαν ανάμεσα σε  άλλα που κατά καιρούς βλέπουμε.. Με ένα βασικό μήνυμα που είναι  "Να μην εγκαταλείπουμε τα όνειρα μας , όσα εμπόδια ή  σειρήνες  της ζωής  συναντήσουμε  στον δρόμο μας! "  Και πως, " Κάπου παρακάτω μας περιμένει η χαρά και η ικανοποίηση από την επίτευξη των στόχων μας, αρκεί να συνεχίσουμε την προσπάθεια"  Για μικρούς και μεγάλους   και για όλες τις εποχές!

" Ανοίγω κουτιά μεγάλα και μικρά "

Εικόνα
Και σήμερα στην τάξη , για τρίτη ημέρα , παίξαμε ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών. Έχοντας μαζέψει τις προηγούμενες μέρες  πολλά κουτιά διαφορετικών μεγεθών και σχημάτων έδωσα στα παιδιά από ένα κουτί κλειστό και τους ζήτησα να ψάξουν να δουν  μήπως βρουν  μέσα ένα παιχνιδάκι. Μετρώντας ως το 3, τα παιδιά ξεκινούν την διερεύνηση όλο περιέργεια και χαρά!  Εδώ το παιχνίδι μας  είναι μια διακοσμητική πεταλουδίτσα. Στην συνέχεια αφού όλα έχουν ανοίξει το κουτί τους ,τους ζητάω να το κλείσουν  (σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζεται να τους δείξω το τρόπο) Στο μεταξύ έχουμε βρεί ποιο παιδί βρήκε τον <<θησαυρό>> του Συνεχίζουν να ανοίγουν και να κλείνουν τα κουτιά τους (τους αρέσει πολύ η όλη διαδικασία) και κάποια στιγμή το ανταλάσσουν με τον διπλανό τους  ξεκινώντας πάλι το άνοιγμα- κλείσιμο. Στο τέλος τα ρωτάω να μου πουν ποιο παιδάκι έχει το  μεγαλύτερο κουτί και ποιο το μικρότερο και ποια παιδάκια έχουν το ίδιο.  ...