" Ανοίγω κουτιά μεγάλα και μικρά "





Και σήμερα στην τάξη , για τρίτη ημέρα , παίξαμε ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών.
Έχοντας μαζέψει τις προηγούμενες μέρες  πολλά κουτιά διαφορετικών
μεγεθών και σχημάτων έδωσα στα παιδιά από ένα κουτί κλειστό και τους ζήτησα να ψάξουν να δουν  μήπως βρουν  μέσα ένα παιχνιδάκι. Μετρώντας ως το 3, τα παιδιά ξεκινούν την διερεύνηση όλο
περιέργεια και χαρά!
 Εδώ το παιχνίδι μας  είναι μια διακοσμητική πεταλουδίτσα. Στην συνέχεια αφού όλα έχουν ανοίξει το κουτί τους ,τους ζητάω να το κλείσουν  (σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζεται να τους δείξω το τρόπο) Στο μεταξύ έχουμε βρεί ποιο παιδί βρήκε τον <<θησαυρό>> του Συνεχίζουν να ανοίγουν και να κλείνουν τα κουτιά τους (τους αρέσει πολύ η όλη διαδικασία) και κάποια στιγμή το ανταλάσσουν με τον διπλανό τους  ξεκινώντας πάλι το άνοιγμα- κλείσιμο. Στο τέλος τα ρωτάω να μου πουν ποιο παιδάκι έχει το  μεγαλύτερο κουτί και ποιο το μικρότερο και ποια παιδάκια έχουν το ίδιο. 

Μέσα από αυτό το αυτοσχέδιο παιχνίδι, τα παιδιά μαθαίνουν τη σημασία του παιχνιδιού ,ότι δηλαδή κάποιες φορές κερδίζουμε και κάποιες χάνουμε , μαθαίνουν να πειθαρχούν στους κανόνες του (μετράμε ως το 3 και ...ανοίγουμε τα κουτιά)  μαθαίνουν να ανταλλάσουν κάτι που έχουν στην κατοχή τους , για τον διαφορετικό τρόπο που μπορεί ένα κουτί να ανοιχθεί , ή να κλειστεί , παρατηρούν τα αντικείμενα και τα ταξινομούν βάσει των μεγεθών τους ( μικρότερο - μεγαλύτερο, ίδιο - διαφορετικό )

Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να εμπλουτιστεί και με άλλες ερωτήσεις που έχουν να κάνουν π.χ με  το βάρος ,  με τα υλικό κατασκευής τους (ξύλινο, πλαστικό)  κλπ ,κάτι που βέβαια μπορεί να πραγματοποιηθεί αργότερα μέσα στην χρονιά , αφού θα έχουν κατακτήσει τα παιδιά και  άλλες έννοιες.




Δεν υπάρχουν σχόλια: