Αναρτήσεις

Ομπρέλα

Εικόνα
Φίλοι μου γεια σας! Ένας λόγος που άργησα να κάνω αναρτήσεις , , ήταν ότι το πρώτο διάστημα του Σεπτεμβρίου είχαμε προσαρμογή των παιδιών.. Έτσι,  υποδεχόμασταν τα παιδιά με τραγουδάκια , κουκλοθέατρο, παιχνίδι , χωρίς κανονικό πρόγραμμα.. Τις τελευταίες μέρες ξεκινήσαμε σιγά σιγά το πρόγραμμα..μιας και τα παιδάκια προσαρμόστηκαν πια , χωρίς να κλαίνε αποχωριζόμενα τους γονείς τους.. Σήμερα , στην "παρεούλα"  , μίλησα στα παιδάκια για το Φθινόπωρο και τα χαρακτηριστικά του(κίτρινα φύλλα, κρύος καιρός , βροχή κλπ)  , μιμήθηκαν τις κινήσεις μου με ένα  μουσικοκινητικό τραγουδάκι της Μαρίας Κυνηγού σχετικό με την εποχή  και άκουσαν  ένα γνωστό τραγούδι για την βροχή, με πολλή ωραία μελωδία: " Η βροχή τίκι τίκι (παλαμάκια) στάζει και ποτίζει τα φυτά μια δυναμώνει και 'πειτα ησυχάζει και το τζάμι μου χτυπά Η βροχή τίκι τίκι (παλαμάκια)  στάζει την ομπρέλα μου κρατώ πέσε βροχούλα τώρα δεν με νοιάζει με χαρά θα δροσιστώ!" Η σημερινή μέρα σ...

Παλιά παιδικά παιχνίδια

Εικόνα
Μια μικρή αναδρομή  , με τα  παραδοσιακά παιχνίδια, εκείνα  , που  έπαιζαν κάποτε,   τα παιδιά στις αλάνες και στα σοκάκια ..με πολλή ωραία και συγκινητική  μουσική υπόκρουση..

Τον εαυτό του παιδί

Εικόνα
Ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια του  Κασιακής  καταγωγής Μάριου Φραγκούλη.. Το τραγούδι αυτό ξυπνάει μνήμες παιδικής ηλικίας , τότε που όλα ήταν ξέγνοιαστα και αγνά..! Απολαύστε το φίλοι μου! Στίχοι : Παρασκευάς Καράσουλος Μουσική  : Μάριος Φραγκούλης Τον εαυτό του παιδί απ' το χέρι κρατάει στα ίδια μέρη κι απόψε η ζωή θα τους πάει. θα περάσουν ξανά απ' της μνήμης τα σπίτια από θάλασσες άδειες, απ' του φόβου τα δίχτυα. Θα σταθούνε μαζί και θα δουν να περνάνε σαν καράβια οι στιγμές που ποτέ δε γερνάνε και τα πρόσωπα που έγιναν δρόμοι κι αιώνες και τα όνειρα που έσκαψαν μες στα χρόνια κρυψώνες. Όταν ήμουν παιδί είχα βρει έναν κήπο για να κρύβομαι εκεί απ' τη ζωή όταν λείπω όταν ήμουν παιδί είχα κρύψει έναν ήλιο να 'χει ο δρόμος μου φως κι η σιωπή μου έναν φίλο. Τον εαυτό του παιδί απ' το χέρι θα πιάσει σαν γυαλί μια στιγμή θα ραγίσει, θα σπάσει θα χωρίσουν μετά κι ο καθένας θα πάει σ' έναν κόσμο μισό που τους δυο δεν χωρά...

Έναρξη σχολικού έτους -Αγιασμός

Σήμερα , πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός σε όλα τα  Σχολεία της Χώρας.. Έτσι , και στην Κάρπαθο. Ο παιδικός σταθμός ήταν παρών ,ανάμεσα σε παιδιά Δημοτικού Σχολείου, γονείς και Δασκάλους ,  για να λάβει την ευλογία, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καρπάθου και Κάσου κκ Αμβρόσιο , για μια καλή, ευλογημένη  και δημιουργική χρονιά..! Στην πάνω φωτογραφία βλέπετε στιγμιότυπο από την ώρα του αγιασμού. Στις   κάτω εγώ , μαζί με τις συναδέλφους μου , έξω από τον παιδικό σταθμό, πριν να μεταβούμε στον τόπο που θα γινόταν ο αγιασμός.. ΚΑΛΗ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  να έχουμε κορίτσια! Το ίδιο εύχομαι και στους απανταχού παιδαγωγούς !   Θα τα ξαναπούμε , μόλις έχω νεότερα! Μέχρι τότε , να προσέχετε τον εαυτό σας και να σκέφτεστε Θετικά !

Γίνε μαζί μου παιδί....!!

Εικόνα
Αφιερώνω αυτό το όμορφο και χαρωπό τραγούδι στις συναδέλφους μου, με την ευχή να έχουμε μια Όμορφη και Δημιουργική Χρονιά μαζί  με αυτά τα υπέροχα πλάσματα , τα παιδιά!

Καλό Καλοκαίρι!!

Εικόνα
Αγαπημένοι φίλοι μου,  θέλω να σας ευχηθώ να έχετε ένα όμορφο, ξέγνοιαστο και χαρούμενο καλοκαίρι!  Θα τα ξαναπούμε πάλι , το Φθινώπορο με νέες δημιουργίες και όχι μόνο!! Να είστε καλά!  Σας στέλνω την αγάπη μου!

Ο ρόλος των πρώτων εμπειριών στην ανάπτυξη του παιδικού εγκέφαλου

Ειδικοί επιστήμονες - σχετικοί με το αντικείμενο της αναπτυξιακής νευροβιολογίας και νευροφυσιολογίας του παιδικού εγκεφάλου  έχουν επανειλημμένως τονίσει την καταλυτική σημασία της πρώιμης διδασκαλίας ερεθισμάτων (πρώιμων εκπαιδευτικών πληροφοριών) στην εκτενέστερη και πλουσιότερη ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου και στην ενδυνάμωση των λειτουργιών της εργαζόμενης μνήμης. Οι θετικές επιπτώσεις των πρώιμων εμπειριών στον αναπτυσσόμενο παιδικό εγκέφαλο, έχουν πειραματικά εντοπισθεί, αρχικά σε πτηνά και κατόπιν σε θηλαστικά. Αποδεικνύεται με σαφήνεια ότι και στον παιδικό εγκέφαλο, όταν παρατηρείται ένδεια ή ανεπάρκεια από μαθησιακές εμπειρίες και έλλειψη από ειδικότερες πληροφορίες αγωγής, τις κρίσιμες περιόδους (critical periods) μετά τη γέννηση, τότε, πολύ συχνά, τα παιδιά εμφανίζουν μειωμένη αποτύπωση (imprinting) συμπεριφορικά και μνημονικά, σε συγκεκριμένα εγκεφαλικά κέντρα. (Liberakis , 1997) Αυτό ισχύει τόσο για τα οπτικά αποτυπώματα (οπτικές πληροφορίες) όσο και τα ακ...