Τα παιδιά σκίζουν και κολλούν ..

Καλή εβδομάδα  αγαπητοί φίλοι !

 Σήμερα  τα παιδάκια  έκαναν μια ωραία  εργασία . 
Τους έδωσα  εικόνες  του  μικυ μαους, ντοναλντ,  χιονατη και  7 νάνοι -από  καταλόγους παιδαγωγικού  υλικού - και ζήτησα  από αυτά  να  τις σκίσουν με τα χεράκια τους γύρω γύρω , να μην φαίνονται  τα γράμματα ..Λόγω του μικρού της  ηλικίας τους,  βρισκόμουν δίπλα σε κάθε παιδάκι  σε αυτή την διαδικασία  .
Στη συνέχεια  τα παιδιά  ζωγράφισαν  ένα χαρτονάκι  κανσόν που τους δόθηκε,   με  μαρκαδόρους  σε διάφορα χρώματα   μετά  έβαλαν κόλλα στικ  στην πίσω πλευρά της εικόνας  και  τέλος την κόλλησαν πάνω στο  χαρτόνι .

Με   το σκίσιμο  χαρτιού   αναπτύσσεται  η λεπτή  κινητικότητα , ο συντονισμός  χεριού - ματιού  κ'α 


















Παιδική κηπουρική

Τα παιδιά είναι γεννημένοι κηπουροί: είναι περίεργα, τους αρέσει να μαθαίνουν μέσα από την πράξη και θέλουν να λερώνονται ! Καλλιεργώντας τον κήπο το παιδί έχει την ικανοποίηση να φροντίζει κάτι δικό του για καιρό και παρατηρεί από πρώτο χέρι τον κύκλο της φύσης. Και βέβαια η κηπουρική είναι ένας ωραίος τρόπος για να αποκτήσει το παιδί περιβαλλοντική συνείδηση, εξερευνώντας τη λειτουργία της φύσης. Αν αγαπήσει τον κήπο και τα φυτά από μικρό, θα διατηρηθεί αυτό για όλη τη ζωή του. Μπορεί ακόμη και να αρχίσει να τρώει κάποια λαχανικά που τώρα μισεί !!!

 Δεν είναι απαραίτητο να ζει κανείς στην εξοχή, ούτε να έχει μεγάλη έκταση για να δημιουργήσει ένα παιδικό κήπο. Ακόμη και σε μερικές γλάστρες στο μπαλκόνι το παιδί μπορεί να καλλιεργήσει πολλών ειδών λαχανικά και λουλούδια. Αν μπορείτε, συνεννοηθείτε με άλλους ενοίκους της πολυκατοικίας για να καλλιεργήσετε τα φυτά στην ταράτσα. Mπορείτε ακόμη να συζητήσετε τη δυνατότητα να δημιουργήσει το σχολείο ή νηπιαγωγείο του παιδιού σας ένα σχολικό κήπο.
Τι να φυτέψετε; Τα 10 πιό εύκολα λαχανικά για παιδιά.

Η αυτοπεποίθηση του μικρού κηπουρού μεγαλώνει όταν οι προσπάθειές του αποδίδουν καρπούς. Επιλέγουμε λοιπόν φυτά που είναι κατάλληλα για παιδιά. Αυτά που προτείνουμε ως τα 10 καλύτερα μεγαλώνουν εύκολα, γρήγορα, και είναι διασκεδαστική η συγκομιδή, ακόμη κι αν η γεύση τους δεν τους πολυαρέσει στην αρχή.

Ηλιοτρόπια Απαραίτητα για κάθε παιδικό κήπο. Φυτέψτε Μάρτη - Απρίλη μόνον 1-2 γιατί πιάνουν πολύ χώρο. Οι σπόροι βλασταίνουν σε μια εβδομάδα, τα φυντάνια μεγαλώνουν σε δύο εβδομάδες και μέσα σε ένα μήνα ξεπερνούν το μισό μέτρο ύψος. Σε 8 εβδομάδες τα μπουμπούκια ανθίζουν αποκαλύπτοντας εκατοντάδες σπόρους. Φυτέψτε τους σπόρους που χρησιμοποιούνται για φαγητό (όχι βέβαια ψημένους και αλατισμένους). Τα ηλιοτρόπια ξεραίνονται το φθινόπωρο. Οι σπόροι είναι πλούσιοι σε πρωτεϊνες και σίδηρο. Αφού κρατήσετε μερικούς για την επόμενη σπορά, ψήστε τους υπόλοιπους και σερβίρετέ τους σαν σνακ.

Μαρούλια Ενας καλός τρόπος να κινήσετε το ενδιαφέρον των παιδιών για τη σαλάτα, γρήγορη και εύκολη σοδειά. Φυτέψτε Σεπτέμβρη - Φλεβάρη σε απόσταση περίπου 25 εκατοστά . Διατηρείστε το έδαφος υγρό, ιδιαίτερα τις δύο πρώτες εβδομάδες. Oι σπόροι βλασταίνουν σε 7-10 μέρες. Η περίοδος ανάπτυξης είναι 40-50 μέρες.

Ραπανάκια Επίσης γρήγορα αποτελέσματα για το νεαρό  κηπουρό. Οι σπόροι φυτρώνουν σε 3-10 μέρες και μεγαλώνουν πολύ γρήγορα, περίπου σε ένα μήνα. Μπορούν να φυτευτούν πυκνά, σε απόσταση 10- 15 εκατοστών . Φυτέψτε τα απ' ευθείας στο παρτέρι από Σεπτέμβρη ως Μάρτη.

Μπιζέλια Τα μπιζέλια μεγαλώνουν γρήγορα και είναι διασκεδαστικά γιατί τρώγονται απ' ευθείας από το φυτό. Οι σπόροι φυτρώνουν σε 10 μέρες και ωριμάζουν σε 2 μήνες. Φυτέψτε Σεπτέμβρη - Νοέμβρη (στα ψυχρά μέρη Μάρτη - Απρίλη) σε δροσερά μέρη του κήπου προστατευμένα από τον ήλιο και πολύ πυκνά, ανά 3 εκατοστά . Μπορείτε να διαλέξετε αναρριχητικές ποικιλίες ή νάνους.

Ντοματάκια Απολύτως αναγκαία. Είναι τα πιο  διασκεδαστικά φυτά για παιδιά, μετά τις φράουλες. Προτιμούμε τα έτοιμα φυντάνια παρά να μεγαλώσουμε από σπόρο. Φυτεύουμε σε ηλιόλουστη θέση Μάρτη - Μάη. Δίπλα σε κάθε φυντάνι στερεώνουμε πάσσαλο 60 εκατοστών και καθώς μεγαλώνουν τα φυτά, τα δένουμε χαλαρά. Ρίχνουμε μπόλικη κοπριά και ποτίζουμε στο χώμα, διατηρώντας τα φύλλα στεγνά. Η περίοδος ανάπτυξης είναι 50-75 μέρες. Τα ντοματάκια μεγαλώνουν πολύ καλά και σε γλάστρες. Καπουτσίνοι Λουλούδια περισσότερο παρά λαχανικά, μεγαλώνουν πολύ εύκολα και γρήγορα και ενθαρρύνουν τη νεαρή κηπουρό. Τα κίτρινα, πορτοκαλί και κόκκινα άνθη εμφανίζονται 50 περίπου μέρες μετά από τη φύτευση. Προτιμούν ηλιόλουστα σημεία, όχι πολύ υγρό χώμα και με λίγη κοπριά εξαπλώνονται απίστευτα. Τα φύλλα έχουν μια πιπεράτη γεύση που δίνει ενδιαφέρον στις σαλάτες, αλλά και τα εδώδιμα άνθη προστίθενται στις σαλάτες για χρώμα. Μάλιστα τα μπουμπούκια χρησιμοποιούνται σαν υποκατάστατα της κάπαρης, συντηρημένα σε άλμη. Δοκιμάστε, όπως και τα ντοματάκια, να τα μεγαλώσετε και σε κρεμαστές γλάστρες.

Φασόλια Εύκολη, γρήγορη και διασκεδαστική συγκομιδή. Οι σπόροι φυτρώνουν σε 4-8 μέρες και ωριμάζουν σε 2 μήνες. Φυτεύουμε από Μάρτιο ως αρχές Ιούνη (για όψιμα Αύγουστο), σε μικρή απόσταση, ανά 10 εκατοστά . Χρειάζονται ηλιόλουστη θέση, υγρό χώμα και κοπριά. Επιλέγουμε αναρριχητικές ή έρπουσες ποικιλίες. Δεν βρέχουμε τα φύλλα στο πότισμα.

Καρότα Οι σπόροι του καρότου φυτεύονται απ' ευθείας στο έδαφος. Αργούν να φυτρώσουν, πρέπει λοιπόν να κάνετε υπομονή. Ωριμάζουν σε 2 μήνες. Το χώμα πρέπει να είναι αφράτο, χωρίς πέτρες, για να αναπτυχθεί προς τα κάτω το καρότο. Ποτίζετε καλά και αραιώστε τα φυντάνια όταν φυτρώσουν, γιατί η πυκνή φύτευση δίνει φύλλα χωρίς ρίζες. Προτιμήστε τις μικρές ποικιλίες για παιδιά, γιατί μεγαλώνουν πιό γρήγορα και τρώγονται πιό ευχάριστα. Φυτεύουμε Σεπτέμβρη - Οκτώβρη ή Φλεβάρη - Απρίλη.

 Πατάτες Δεν αποτυγχάνουν ποτέ. Οι κόκκινες ποικιλίες μεγαλώνουν πιο  γρήγορα από τις άσπρες και τα παιδιά μάλλον τις προτιμούν. Κόβουμε την πατάτα σε κομμάτια με 2 τουλάχιστον "μάτια" το καθένα και φυτεύουμε Γενάρη - Φλεβάρη ή μέσα Ιουλίου - τέλος Αυγούστου σε αυλάκια, ανά 30- 40 εκατοστά , με τα μάτια προς τα πάνω. Καθώς μεγαλώνει το φυτό, σωρεύστε το χώμα γύρω του ώστε να υπάρχει χώρος για τους κονδύλους. Όταν το φυτό μαραθεί ανοίγουμε τα λοφάκια και ψάχνουμε για τη σοδειά.

Κολοκύθα Αν έχετε χώρο, είναι ιδανικό λαχανικό για παιδικό κήπο. Φυτεύουμε τους σπόρους σε λοφάκι, Απρίλη - Μάη (για όψιμα, σπέρνουμε Ιούλιο). Ανοίγουμε τρείς τρύπες και παραχώνουμε από ένα σπόρο στην κάθε τρύπα. Βλασταίνουν σε μια εβδομάδα, μετά από μερικές μέρες σχηματίζονται τα φύλλα και τα φυτά αρχίζουν να έρπουν στο χώμα. Αφού σχηματιστούν τρείς κολοκύθες σε κάθε φυτό, κόβουμε όποια άνθη εμφανιστούν. Οι κολοκύθες ωριμάζουν σε 80-120 μέρες, όταν είναι σκληρές στο εξωτερικό και ακούγονται κούφιες. Η συγκομιδή γίνεται με κλαδευτήρι και χρειάζεται να επιβλέπει ή να την κάνει ενήλικος. Η σάρκα της κολοκύθας γίνεται πίτα. Τον φλοιό αν τον έχετε κρατήσει ολόκληρο μπορείτε με μερικές τρύπες να τον κάνετε φωτιστικό κήπου. Οι σπόροι αφού πλυθούν, ψήνονται με αλάτι και τρώγονται. Μην ξεχάσετε να κρατήσετε μερικούς για να φυτέψετε του χρόνου.
Και μερικές άλλες καλές επιλογές: Καλαμπόκι (εύκολο, χρειάζεται πολύ κοπριά και πότισμα), πιπεριές, κρεμμυδάκια (εύκολα), κολοκυθάκια, φράουλες, καρπούζια (παρόμοια με τις κολοκύθες).

Μαθήματα διατροφής στον... κήπο ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μάνος Χαραλαμπάκης
Τα παιδιά που καλλιεργούν λαχανικά είναι πρόθυμα και να τα δοκιμάσουν

Η 13χρονη μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου Κατερίνα Σαλταούρα σε μικρότερη ηλικία απεχθανόταν πολλά από τα λαχανικά, όπως δηλαδή συμβαίνει με τα περισσότερα παιδιά. Κι αυτό παρ΄ όλο που οι γονείς της προσπαθούσαν να την πείσουν για τα θετικά των ζαρζαβατικών. Εδώ και μερικά χρόνια όμως, όπως λέει , έχει αρχίσει να λατρεύει τα μπρόκολα ή τις πιπεριές και να συνειδητοποιεί πόσο ωφέλιμα είναι για την υγεία. «Όλα άλλαξαν όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι η ίδια με τη φροντίδα των λαχανικών, όταν ξεκίνησα να τα καλλιεργώ». Τα φυτεύει και τα φροντίζει στην ταράτσα και το μπαλκόνι του σπιτιού της στον Άλιμο, έχοντας και τη συνδρομή του πατέρα της που ασχολείται επαγγελματικά με την κηπουρική. Και μπορεί φέτος που είναι στην Γ΄ Γυμνασίου, να μην έχει πολύ ελεύθερο χρόνο, «όποτε βρίσκω όμως, ασχολούμαι. Ξέρω ότι δεν έχουν φυτοφάρμακα. Και βέβαια πλέον μπορώ να καταλάβω πόσο διαφορετική γεύση έχουν τα λαχανικά που φυτεύω και φροντίζω σε σύγκριση με αυτά του εμπορίου. Ο πατέρας της, ο κ. Νώντας Σαλταούρας, δεν μπορεί να απαντήσει σε ποιο βαθμό η ενασχόληση της κόρης του με τον μίνι λαχανόκηπο έχει επηρεάσει τις διατροφικές της συνήθειες. «Σίγουρα όμως την έκανε να φάει λαχανικά. Ποιο παιδί σήμερα τρώει μπρόκολο;», λέει.
Παρόμοια είναι η άποψη που διατυπώνει και ο συνταξιούχος δάσκαλος κ. Γιώργος Ρόκκας, ο οποίος εδώ και περίπου 15 χρόνια επισκέπτεται σχολεία και πραγματοποιεί προγράμματα προσομοίωσης αγροτικών δραστηριοτήτων («Μικροί γεωργοί στην πόλη»). Μαθαίνει στα παιδιά δηλαδή πώς να φροντίζουν και να καλλιεργούν έναν λαχανόκηπο. «Τα παιδιά, ασχολούμενα με αυτή τη διαδικασία, αποκτούν οικολογική συνείδηση με βιωματικό τρόπο και σίγουρα αυτή η εμπειρία μπορεί να επηρεάσει τις διατροφικές τους συνήθειες. Τα βλέπω με τι ενθουσιασμό δοκιμάζουν καρπούς, λαχανικά, αφού πρώτα έχουν μάθει πώς παράγονται», αναφέρει. Η διατροφολόγος συμβουλεύει τους γονείς να φυτεύουν στους μικρούς κήπους που έχουν στις αυλές τους ή στις γλάστρες των μπαλκονιών, εκτός από καλλωπιστικά φυτά και λαχανικά. «Μ΄ αυτό τον τρόπο θα βάζουν τα παιδιά στη διαδικασία να τα μάθουν καλύτερα. Θα πρέπει όμως ταυτόχρονα με το... παιχνίδι της κηπουρικής, να τους δίνουν και κάποιες διατροφικές πληροφορίες. Δηλαδή να τους λένε τι περιέχουν τα λαχανικά. Και εφόσον βγουν οι καρποί, καλό είναι να βάλουν τα παιδιά και στη διαδικασία του μαγειρέματος».
Διάφορα χρώματα Μια καλή ιδέα που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των παιδιών είναι να φυτευτούν λαχανικά με διαφορετικά χρώματα, αναφέρει η γεωπόνος κ. Αντωνία Μουτάφη. «Οι γονείς δηλαδή μπορούν να αγοράσουν μαρούλια, και πράσινα και κόκκινα». Προσθέτει ακόμη ότι εάν σε ένα παρτέρι έχουν δίπλα δίπλα μαρούλι, ξερό και χλωρό κρεμμυδάκι, όταν τα μαζέψουν όλα μαζί «θα έχουν έτοιμα τα υλικά για μία σαλάτα».
Εξοικείωση με τις φακές! «ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ επηρεάζονται θετικά σε ό,τι αφορά τις διατροφικές τους συνήθειες ασχολούμενα με τους κήπους. Δεν είναι τυχαίο ότι η πλειονότητα των παιδιών αγαπούν απ΄ όλα τα όσπρια περισσότερο τις φακές. Αυτό συμβαίνει διότι στο σχολείο τις φυτεύουν μέσα σε κεσεδάκια γιαουρτιών», τονίζει στα «ΝΕΑ» η διατροφολόγος κ. Κωσταλένια Καλλιανιώτη. Και συνεχίζει: «Όσο περισσότερα πράγματα γνωρίζουν τα παιδιά για ένα τρόφιμο τόσο πιο φιλικά γίνονται απέναντι σ΄ αυτό. Ειδικά μάλιστα όταν αυτή τη γνώση την έχουν κατακτήσει και μέσα από μία διαδικασία παιχνιδιού». Συμπληρώνει ότι «όταν ένα παιδί μπαίνει στον κήπο και ασχολείται, βλέπει σιγά σιγά το λαχανικό να εξελίσσεται. Και είναι επόμενο να θέλει και να το δοκιμάσει». 
Οι μικροί κηπουροί καταναλώνουν περισσότερα φρούτα. ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ επιστημονικές έρευνες το τελευταίο διάστημα καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι μικροί κηπουροί διατρέφονται και πιο σωστά. Δηλαδή ότι τα παιδιά που ασχολούνται με τη φροντίδα των κήπων είτε στο σχολείο τους είτε στο σπίτι τους τείνουν σιγά σιγά να καταναλώνουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Μία από τις πιο πρόσφατες έρευνες πραγματοποιήθηκε από το αμερικανικό Πανεπιστήμιο Όμπερν στην Αλαμπάμα. Και έδειξε πως τα παιδιά που συμμετείχαν σε ένα σχολικό διατροφικό πρόγραμμα το οποίο περιελάμβανε και δραστηριότητες σε κήπο παρουσίασαν βελτίωση στις διατροφικές τους γνώσεις σε σύγκριση με άλλους συμμαθητές τους που απείχαν από την κηπουρική. Μάλιστα, οι ερευνητές της μελέτης τόνισαν πως τέτοια διατροφικά σχολικά προγράμματα μπορούν να αλλάξουν τις διατροφικές συμπεριφορές των παιδιών. Και γι΄ αυτό οι δάσκαλοι θα πρέπει να εντάξουν την κηπουρική στο σχολικό πρόγραμμα ως μία διαδικασία που μπορεί να συμβάλλει στις διατροφικές συνήθειες των μαθητών. Παρόμοια αποτελέσματα που αποδεικνύουν τη συμβολή που έχει η κηπουρική στη διατροφή των παιδιών έδειξε και μία άλλη έρευνα από το Τμήμα Ενδοκρινολογίας της Μάγιο Κλίνικ. Οι ερευνητές έφτιαξαν ένα καλοκαιρινό πρόγραμμα 12 εβδομάδων στο οποίο συμμετείχαν παιδιά ηλικίας 10-12 ετών τα οποία ασχολούνταν με την κηπουρική 2 φορές την εβδομάδα. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά δοκίμαζαν φρούτα και λαχανικά και ετοίμαζαν σνακ με τέτοια προϊόντα. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: 97,8% των παιδιών διασκέδαζαν με τη διαδικασία να δοκιμάζουν φρούτα και λαχανικά. Και σχεδόν σε όλα (93,4%) άρεσε να ετοιμάζουν φαγητά με φρούτα και λαχανικά, όπως και να ασχολούνται με την κηπουρική (95,6%).

Από  το  Ιστολόγιο  Το μικρό σπίτι στο λιβάδι 

Χιονόμπαλες με χρήση τσιμπίδας

Αγαπητοί φίλοι, να μαι και  πάλι  εδώ!   Ενότητα   "Χειμώνα "   έχουμε αυτό το διάστημα  στην  τάξη με τις σχετικές δραστηριότητες και κατασκευές  , όπως  χιόνι, χιονάνθρωπος  , χειμωνιάτικα ρούχα κλπ.. Η  σημερινή  δραστηριότητα  , πραγματοποιήθηκε  , ως  άσκηση  λεπτής κινητικότητας  αρχικά, στο  τέλος όμως , αποτέλεσε   δράση  της  ενότητας , με την οποία καταπιανόμαστε αυτόν τον καιρό..
Έτσι, λοιπόν,  στην  πρώτη φάση , δόθηκε  ένα τσιμπιδάκι   στα παιδιά  , και  ζητήθηκε  από αυτά  να μεταφέρουν  μικρές  μπαλίτσες  βαμβακιού από μια  παλέτα  σε  ένα δοχείο. Στην συνέχεια , έπρεπε  να  κάνουν το ίδιο  με την χρήση ενός μικρού  κουταλιού .
Στην δεύτερη  φάση,  πάλι   με   την βοήθεια  της τσιμπίδας  και μόνο,  καλούνταν   να πιάσουν μια
  " χιονόμπαλα "  πλέον ,  και να την  κολλήσουν  πάνω σε ένα  χαρτονάκι  , στα σημεία  που υπήρχε   ατλακόλ ..Ήταν  θαυμάσιο  να  τα βλέπεις  να χειρίζονται  με  άνεση  το τσιμπιδάκι  , κάνοντας  κάθε φορά τις απαραίτητες κινήσεις   για  την εργασία  τους..!














Χιονάνθρωπος με σύνθεση σχημάτων

Σήμερα , αγαπητοί φίλοι  , τα παιδιά στην τάξη  μου έφτιαξαν  αυτή την χειροτεχνία  . Έναν χιονάνθρωπο , με  σύνθεση  σχημάτων  (κάποιων  από τα βασικά  σχήματα  που μαθαίνουν  τα παιδιά σε αυτή την ηλικία ) .

Και  ενώ έβλεπαν  κάποιο  πρότυπο  , κολλούσαν  τα   κομμένα  σχήματα  (από χαρτόνι  κανσόν)  πάνω σε ένα   μεγαλύτερο   χαρτόνι  σε σχήμα κύκλου..
Την ίδια  στιγμή , τα έβαζα  στην διαδικασία να μου πούνε  , "τι θα  κολλήσεις  τώρα  για  να  μοιάζει  ο χιονάνθρωπος σου με αυτόν τον χιονάνθρωπο; "   " Τι ακόμη θέλει ; "   όπως και άλλες  ερωτήσεις  του τύπου " τι σχήμα είναι το σώμα του χιονάνθρωπου;"   ή  "τι σχήμα είναι  η μύτη ; "  . " Τι  χρώμα  είναι το καπέλο"  κλπ..

Έκαναν  θαυμάσια δουλειά  τα παιδάκια  μου..
Στις φωτογραφίες  βλέπετε και με πόση άνεση  χρησιμοποιούν την κόλλα  για να φτιάξουν  τον χιονάνθρωπο..να  οι μελλοντικοί  καλλιτέχνες!!  :))












Memory με άχρηστα υλικά

Αγαπητοί  φίλοι  , σήμερα  θα ήθελα  να  σας  δείξω το παιχνίδι  μνήμης -το γνωστό memory -   που έφτιαξα   με   άχρηστα  υλικά  .
Πριν από καιρό  είχα  κόψει   χαρτόνια  για κάποια μελλοντική χειροτεχνία , και  τα περισσεύματα  ήταν  αυτά τα   χαρτονάκια ..Τα    φύλαξα  - λέω κάπου θα χρειαστούν -  και να τώρα  που  με αυτά έφτιαξα  σήμερα   αυτό το επιτραπέζιο παιχνίδι   για να παίζουν   τα παιδάκια  στον παιδικό σταθμό..
Έτσι, από την μια μεριά , ζωγράφισα   ένα  γνωστό  στα παιδιά αντικείμενο  εις διπλούν  και  από  την άλλη  κόλλησα    κομμάτια  από   πλαστική   σακούλα σε  χαρούμενο  και  ζωηρό  χρωματισμό. 
(Εναλλακτικά  , αντί για  σακούλα, μπορείτε να κολλήσετε   χαρτί  περιτυλίγματος  σε  χρώμα και  σχέδιο  της αρεσκείας σας ) 

Σήμερα  λίγο πριν το μεσημέρι,  αφού συγκέντρωσα  όλα τα παιδάκια  γύρω από το τραπέζι , τους  παρουσίασα  το καινούργιο  αυτοσχέδιο  παιχνίδι  μας ,  που  έπαιξαν  με  ιδιαίτερη  χαρά  και  κέφι!  










Σπουργιτάκια από πηλό

  
Αγαπητοί  φίλοι γεια σας !
Σήμερα  θα ήθελα  να σας δείξω τα σπουργιτάκια  που έφτιαξαν τα παιδάκια  στην τάξη μου, με πηλό , με   λίγη δική μου βοήθεια ..
Από την Πέμπτη , στην παρεούλα ακόμη,  είχαμε κάνει μια επαναληψούλα  για τον χειμώνα  και τα χαρακτηριστικά του  (το κρύο , το χιόνι  )   αλλά  και  για  τα  πουλάκια  που  δεν φεύγουν  όπως τα άλλα αποδημητικά πουλιά  να πάνε σε πιο ζεστές χώρες , αλλά  μένουν στην χώρα μας  τώρα τα χειμώνα, όπως είναι τα σπουργιτάκια...!

Για  ακόμη μια φορά τους  τους επανέλαβα οτι είναι καλό να φροντίζουμε όλα τα ζώα  αλλά  και στην προκειμένη περίπτωση τα πουλάκια , που τώρα τον χειμώνα , λόγου του χιονιού , δεν μπορούν να βρουν τροφή να φάνε, και έτσι  σαν καλά παιδάκια που είναι   , να  ρίχνουν λίγα ψιχουλάκια  από το ψωμί τους έξω από το παράθυρο , για να τα φάνε τα  σπουργιτάκια .

Η χειροτεχνία , με τα σπουργίτια από πηλό (αυτοσκληρυνόμενο) ξεκίνησε την ίδια μέρα  και  τελείωσε  σήμερα , με την τοποθέτηση (κόλλημα )  του πουλιού  πάνω σε μια  πέτρα , μαζί με λίγο βαμβάκι  συμβολίζοντας  το χιόνι..

Άλλη  μια  δημιουργική μέρα έφτασε στο τέλος  της , με τα παιδιά να φεύγουν ενθουσιασμένα κρατώντας  στα μικρά χεράκια τους  την  πέτρα  με  το  σπουργιτάκι  τους!  



















Μάθετε στα παιδιά τη σημασία του χρήματος


Μάθετε στα παιδιά τη σημασία του χρήματος


Πώς να τα διδάξετε μερικές σοφές αρχές 
O στόχος των γονέων είναι να κρατήσουν τα παιδιά τους μακριά από τους κινδύνους. Ωστόσο υπάρχει κάτι που αν και είναι επικίνδυνο είναι ταυτόχρονα απαραίτητο για τη ζωή μας: το χρήμα! Ευτυχώς, τα παιδιά μπορούν να εκπαιδευτούν επιτυχώς ώστε να αντιμετωπίζουν το χρήμα σαν μία από τις εκατοντάδες πλευρές της ζωής, παίρνοντας σωστές αποφάσεις.

Τα παιδιά είναι βέβαιο πως στην εποχή μας έχουν πλήθος ευκαιριών να μάθουν για το χρήμα αλλά μαθαίνουν με λάθος μαθήματα. Από τη μια πλευρά η τηλεόραση- απευθείας διαφημίσεις που διδάσκουν στα παιδιά τον τρόπο να ξοδεύουν χρήματα, από την άλλη το 90% των γονιών παλεύουν για την απόκτηση χρήματος. Και οι δύο και εσείς και τα παιδιά σας μπορείτε να διδαχθείτε να είστε σοφοί με το χρήμα και να τα διδάξετε και μερικές σοφές αρχές στα διάφορα στάδια της ζωής τους.

Ξεκινήστε από την ηλικία των 6 μέχρι 10 ετών 
Η αρχή μπορεί να γίνει επιτρέποντας τη συμμετοχή των παιδιών στα οικονομικά πεπραγμένα της οικογένειας. Παίρνετε τα παιδιά μαζί σας στην τράπεζα και εξηγείτε τους τους λογαριασμούς ώστε να κατανοούν πού πηγαίνουν τα χρήματα της οικογένειας. Παίρνετέ τα μαζί σας για ψώνια και αφήνετε να σας βοηθούν στην επιλογή αγορών με συμφέρουσες τιμές. Σ’ αυτήν την ηλικία τα παιδιά πρέπει να διδαχθούν πως τα χρήματα προέρχονται από την εργασία και όχι από το μηχάνημα της τράπεζας. Δίνοντάς τους μια βασική επιχορήγηση (χαρτζιλίκι) σε τακτά διαστήματα που θα απορρέει από την προσφορά εργασίας τους μέσα στο σπίτι και τις υπευθυνότητες που έχουν αναλάβει, δημιουργείτε τις διασυνδέσεις μεταξύ εργασίας και απόκτησης χρημάτων. Αυξάνετε το επίπεδο της εργασίας σταδιακά και τα αμείβετε ανάλογα με την ηλικία.

Τα χρήματα πρέπει να έχουν νόημα για τα παιδιά.
Ανοίξτε τους έναν λογαριασμό στην τράπεζα στο όνομά τους, εξηγώντας τους πώς λειτουργεί. Μετά εξηγήστε τους τις αρχές απόδοσης και αποταμίευσης και αρχίστε με ένα υπόδειγμα απόδοσης και αποταμίευσης μέρους των συνολικών χρημάτων που έχουν λάβει. Επιτρέψτε τους να ξοδεύουν τα υπόλοιπα χρήματα με την δική σας καθοδήγηση και μην τα προστατεύετε πάντοτε έναντι των κακών τους επιλογών. Η κακή εμπειρία συχνά λειτουργεί σαν το καλύτερο μάθημα.

Ηλικία 11 με 14 
Μεταξύ της ηλικίας των 11 με 14 ετών τα παιδιά φυσιολογικά είναι πιο ενήμερα για τη σημασία του χρήματος. Ο βασικός σας στόχος σ’ αυτήν την ηλικία είναι να προσφέρετε στο παιδί πρόσθετες ικανότητες διαχείρισης των χρημάτων που κερδίζει, αποταμιεύει και ξοδεύει. Επιπρόσθετα, διδάξτε τα αναβάλουν την ευχαρίστηση. Ανακαλύψτε από τα παιδιά σας πια είναι η μεγαλύτερη αγορά που θα ήθελαν να κάνουν σε διάστημα τεσσάρων ή οκτώ μηνών. Πείτε τους πως θέλετε να τα βοηθήσετε να επιτύχουν το στόχο τους με το να συνεισφέρουν ένα μέρος των αποταμιεύσεών τους ή δίνοντάς τους κάποιο έξτρα ποσόν για κάποια πρόσθετη εργασία. Μπορεί να αλλάξουν γνώμη μετά από δύο μήνες, αλλά θα έχουν πάρει ένα πολύτιμο μάθημα: ‘ο χρόνος συχνά καθορίζει πόσο πολύ θέλουμε να αποκτήσουμε κάτι’. Εάν δώσετε στα παιδιά μεγαλύτερη ανεξαρτησία στις αποφάσεις τους, συνεχίστε να τα ελέγχετε από κοντά. Εάν διαφωνείτε με τις ενδεχόμενες αποφάσεις τους, επιτρέψτε τους να γνωρίζουν το γιατί και αναγγείλετέ τους μια εβδομαδιαία συμφωνία για να ελέγξουν πιο είναι το συμφέρον τους.

Ηλικία 14 έως 18 ετών 
Αυτή η ηλικία των παιδιών ίσως να είναι και η τελευταία σας ευκαιρία για να επηρεάσετε τα παιδιά σας σε θέματα οικονομικών συνηθειών τους. Μεταξύ των 14 και 18 ετών τα παιδιά είναι απαραίτητο να προετοιμασθούν για ανεξάρτητες οικονομικές αποφάσεις. Μαθαίνουν να είναι υπεύθυνα αναφορικά με την αμοιβή τους σε εργασία εκτός σπιτιού, ενώ θέτουν προτεραιότητες – μια πολύτιμη εμπειρία, ειδικά εάν πρέπει να εργασθούν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους ή να διαχειριστούν και καριέρα και οικογένεια.

Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων της εφηβείας, κάντε τα να αναλαμβάνουν αυξανόμενες οικονομικές υπευθυνότητες για τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα, συμπεριλαμβανομένης και της ένδυσής τους, της διασκέδασής τους και ενός μέρους των εξόδων της οικογένειας. Βοηθήστε τα να σχεδιάσουν ένα προϋπολογισμό και να παρακολουθούν εξονυχιστικά τα έξοδά τους καθώς και να αρχίσουν να προσδιορίζουν το ύψος των αποταμιεύσεών τους για μακροπρόθεσμες ανάγκες τους όπως ένα αυτοκίνητο, σπουδές ακόμη και για το πρώτο τους διαμέρισμα.

Είναι επίσης αρκετά μεγάλα πλέον για να κατανοήσουν τις βασικές αρχές των επενδύσεων, τη σημασία των οποίων θα πρέπει παράλληλα να διδαχθούν. Γι’ αυτό βοηθήστε τα να ανακαλύψουν άλλους τρόπους για να κερδίσουν χρήματα, όπως να κάνουν μια αποταμίευση, ανταποδοτικούς λογαριασμούς ή αμοιβαία κεφάλαια. Προσπαθήστε να είστε δίκαιοι αλλά σταθεροί μαζί τους. Τα μαθήματα που θα διδαχθούν τώρα θα τα επηρεάζουν ισοβίως στις οικονομικές τους επιλογές.

Και κάτι για σας... 
Τελικά, υπάρχουν τρεις ικανότητες που θα βοηθήσουν εσάς και τα παιδιά σας να διατηρήσετε απρόσβλητα τα οικονομικά σας. Αρχικά για να κάνετε σωστές επιλογές πρέπει να έχετε καλή πληροφόρηση. Δεν έχει σημασία κατά πόσον χρησιμοποιείτε υπολογιστή ή σημειωματάριο όπου θα γράφετε αναλυτικά το που πρέπει να πάνε τα χρήματά σας πολύ πιο πριν από την προκαθορισμένη ημερομηνία εξόφλησής τους. Ανεξάρτητα εάν αυτό ονομάζεται προϋπολογισμός ή βιβλίο εξόδων, όποιοι το χρησιμοποιούν τα βρίσκουν λιγότερο σκούρα στα οικονομικά τους από τους άλλους.

Κατά δεύτερον, η ανακοίνωση σε όλα τα μέλη της οικογένειας της κακής πορείας των οικονομικών είναι απαραίτητη, αφού είναι ένα κοινό πρόβλημα της οικογένειας. Μην διαχειρίζεστε τα οικονομικά σας σαν να ανήκετε σε κάποια μυστική υπηρεσία - στα κρυφά όταν τα παιδιά πάνε για ύπνο. Δημιουργήστε μια ανοιχτή και διαυγή ατμόσφαιρα, όπου τα οικονομικά της οικογένειας συζητούνται και ενεργείτε με κοινή συμφωνία. Ένα περιβάλλον όπου οι πράξεις και τα συναισθήματα μπορούν να καταμερίζονται ελεύθερα θα δημιουργήσουν συναισθήματα φιλικά και σταθερά αναφορικά με τα οικονομικά αλλά και θα ‘δέσουν’ τα μέλη της οικογένειας.

Δώστε στα παιδιά να κατανοήσουν πως η αγάπη για τον άνθρωπο πρέπει να υπερισχύει της αγάπης για το χρήμα. Οι οικονομικοί μας πόροι εύκολα μπορούν να κυριαρχήσουν στη ζωή μας. Αξιόλογες προσδοκίες και επικέντρωση της προσοχής τους στις ανάγκες των γύρω τους, τις επιθυμίες και τα ενδιαφέροντά τους, θα τα επηρεάσουν θετικά στις αποφάσεις – ενέργειές τους αναφορικά με τα οικονομικά τους. Η σχέση τους με το χρήμα θα τα επηρεάσει σε όλη τους τη ζωή.

  Noikokyra.gr

Παιχνίδια από άχρηστα υλικά , για ανάπτυξη δεξιοτήτων

Αγαπητοί φίλοι/ες  της  μπλογκόσφαιρας  καλή σας  μέρα !
Στην σημερινή  ανάρτηση , θα  ήθελα   να  σας δείξω  κάποια από τα αυτοσχέδια  παιχνίδια  που  έδωσα  στα παιδιά  χθες , ως άσκηση  για  την  ανάπτυξη  δεξιοτήτων  σημαντικών για αυτήν  την ηλικία  , όπως είναι  η λεπτή κινητικότητα  , o  συντονισμός  χεριού - ματιού κ"α 

Έτσι  λοιπόν,  έδωσα  στα  μικρά    πλαστικούς κρίκους  κουρτίνας  του μπάνιου  και  ζήτησα από αυτά  να  βάλουν τον ένα κρίκο μέσα στον άλλο , έτσι ώστε να σχηματιστεί μια αλυσίδα...
Μπορεί να μην το κατάφεραν όλα  αυτό το αποτέλεσμα , ήταν όμως σημαντικό  , ότι προσπάθησαν   να  βάλουν  τον ένα κρίκο μέσα στον άλλο μέσα  από  την μικρή σχισμή -άνοιγμα ..

Στο δεύτερο παιχνίδι, τους έδωσα  μικρά καπάκια  από παλιούς μαρκαδόρους που είχα πετάξει , να βάλουν  το  ένα πάνω  στο άλλο σχηματίζοντας  ένα  μικρό μπαστουνάκι  .

Καταλαβαίνουμε  , έτσι, πως και με τα πιο απλά , ακόμη και άχρηστα  υλικά  μπορούμε  να  δημιουργήσουμε  αυτοσχέδια  παιχνίδια   στον παιδικό σταθμό  , αλλά  ακόμη και  στο σπίτι  , για  να παίξουν   και  να  μάθουν  τα μικρά παιδιά ! 

Κλείνοντας  φίλοι μου, θα  ήθελα  να σας  ευχηθώ να έχετε  ένα  όμορφο  και   χαρούμενο  Σαββατοκύριακο ! 
Θα  τα πούμε και πάλι  την επόμενη εβδομάδα  με  νέες  αναρτήσεις!  

Σας  φιλώ!!  









Ήξερες ότι..

.

...Η πρώτη ομιλούσα κούκλα παρουσιάστηκε από τον Γιόχαν Μέιλζελ το 1820, ενώ βελτιώθηκε το 1887 από τον Τόμας Έντισον, ο οποίος εφάρμοσε στο παιχνίδι τον φωνογράφο του ;


Πηγή  

Αεροπλάνο μεταμορφώθηκε σε… παιδικό σταθμό!


Η Gari Chapidze εργάζεται ως διευθύντρια παιδικού σταθμού στην πόλη Rustavi της Γεωργίας, αλλά όχι ενός συνηθισμένου παιδικού σταθμού. Ο λόγος βέβαια είναι κάτι παραπάνω από προφανής, αφού αντί για τάξη η Gari κάνει μάθημα σε… αεροπλάνο!
Η νηπιαγωγός δεν μπορούσε να βρει καλύτερο τρόπο για να… εξυψώσει την εκπαίδευση των μαθητών της από το να κάνει καθημερινά τις παραδόσεις της… πάνω από το έδαφος!
Αφού αγόρασε από τις Γεωργιανές Αερογραμές το παροπλισμένο Yakovlev Yak-42, ανακαίνισε το εσωτερικό του, πρόσθεσε εκπαιδευτικό υλικό, παιχνίδια και βιβλία και μετέτρεψε την εκπαιδευτική καθημερινότητα των παιδιών σε… περιπέτεια.
«Άφησα ανέπαφο μόνο το πιλοτήριο έτσι ώστε τα παιδιά να μπορούν να εξερευνήσουν με την άνεσή τους τα όργανα, το πηδάλιο… Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο τους αρέσει!»


Από  το  Ιστολόγιο  Picantiko

Έλληνες ζωγράφοι και παιδική ηλικία


«...Το παιδί και ο κόσμος της παιδικής ηλικίας αποτέλεσε ένα αγαπημένο θέμα και ενέπνευσε τους μεγάλους Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα και ιδιαίτερα τους ζωγράφους της λεγόμενης Σχολής του Μονάχου.
.
Γεώργιος Ιακωβίδης
Κου-κου, 1895

Ο Νικηφόρος Λύτρας, ο Νικόλαος Γύζης, ο Γεώργιος Ιακωβίδης, ο Πολυχρόνης Λεμπέσης, ο Συμεών Σαββίδης, ο Ιωάννης Ζαχαρίας, ο Γιώργος Ροϊλός και ο Έκτωρ Δούκας απεικόνισαν τη μορφή του παιδιού σε αριστουργηματικά και μεγαλόπνοα έργα. .....


                                                    


Μέσα από αυτά τα έργα παίρνουμε πληροφορίες και στοιχεία για τη ζωή του παιδιού του 19ου αιώνα αλλά παρακολουθούμε την πορεία της νεοελληνικής Τέχνης και τις διαφορές τάσεις της καθώς οι ζωγράφοι δουλεύουν τα έργα τους πάνω σε ποικίλλες καλλιτεχνικές εκφράσεις».

πηγή: http://idifono.blogspot.com

ΥΓ: στις φωτογραφίες που περιλαμβάνονται στα βιντεο υπάρχουν πίνακες ζωγραφικής και άλλων Ελλήνων ζωγράφων που ασχολήθηκαν με την παιδική ηλικία


                                                  

Από  το  Ιστολόγιο    Το  Χαμομηλάκι