Mουσικοκινητική Αγωγή















ΝΑΝΙ ΝΑΝΙ ΝΑΝΑΚΙΑ ΤΟΥ 

Νάνι νάνι νανάκια του ,
ύπνε μου, στα ματάκια του .
Εσύ' σαι τ' ανθι των ανθώ , της λεμονιάς το φύλλο
Εσύ' σαι που γεννήθηκες αντάμα με τον ήλιο .

Τα πόδια ανοιχτά, τα χέρια πιασμένα μπροστά
στους αντιβραχίονες (σαν να βαστάνε ένα μωρό) .
Σε κάθε υπογραμμισμένη συλλαβή , μεταφορά
βάρους από πόδι σε πόδι (σαν να νανουρίζουν ένα παιδί )

ΥΠΝΕ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Ύπνε , που παίρνεις τα παιδιά , έλα πάρε και τούτο ,
μικρό μικρό σου το ' δωκα μεγάλο φέρε μου το
μεγάλο σαν ψηλό , ίσιο σαν κυπαρίσσι
κι οι κλώνοι του ν' απλώνονται σ'ανατολή και δύση.

αριθμός 1 :  Περπάτημα ανακατεμένα
αριθμός 2 :  Ακίνητα . Σήκωμα τα χέρια αργά ψηλά
και κίνηση δεξιά και αριστερά (πλάγιες κάμψεις)

ΝΑΝΙ , ΝΑΝΙ 

Νάνι νάνι , νάνι νάνι
ύπνον ήσυχο να κάνει
Να κοιμάται , να μερώνει
να ξυπνά να μεγαλώνει
να κοιμάται σαν τ΄αρνάκι ,
να ξυπνά σαν τ'αηδονάκι .
Μην πατάτε , μην βροντάτε
το παιδάκι μου κοιμάται ...

αριθμός 1 : Ξαπλωμένο και σιγά σιγά  σήκωμα ως ορθοί
αριθμός 2 : Περπάτημα στις μύτες των ποδιών


ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΗΡΘΑΝΕ 

Τα παιδάκια ήρθανε
στο σχολειό και πάλι
γράμματα να μάθουνε
να γινούν μεγάλοι .

Άλφα βήτα γάμα δέλτα
όλα τα βιβλία φέρτα
και μολύβια και χαρτί
για να γράφω κάθετί .

αριθμός 1 : Περπάτημα ανακατεμένα
αριθμός 2:  Ακίνητα (όπου κι αν βρίσκονται )
χτύπημα παλαμάκια σε κάθε υπογραμμισμένη συλλαβή
αριθμός 3 : Περιγραφική κίνηση ανάγνωσης του βιβλίου
( ενωμένες σε δύο παλάμες σαν να κρατάνε ένα βιβλίο )
αριθμός 4 : Πάλι παλαμάκια σε κάθε υπογραμμισμένη συλλαβή
αριθμός 5 : Περιγραφική κίνηση γραφής

Μαρίας Κυνηγού - Φλάμπουρα


Παιχνίδια διαχείρισης του παιδικού θυμού: Ο πράσινος δράκος και το μαγικό κουτί

Τα παιδιά μπορούν να βιώσουν θλίψη, θυμό, άγχος, όπως και οι ενήλικες. Μπορεί τα αίτια των συναισθημάτων αυτών που νιώθουν οι μικροί μας φίλοι να μην είναι τόσο σημαντικά για μας, όμως η ένταση είναι εξίσου μεγάλη. Βοηθήστε τα παιδιά σας να αποφορτιστούν με ένα απλό παιχνιδάκι-παραμύθι. Σας παρουσιάζω λοιπόν το παραμύθι-παιχνίδι «Ο πράσινος δράκος και το μαγικό κουτί»:

Project : " Στα μαγικά μονοπάτια της Τέχνης "

Την εβδομάδα που μας πέρασε , στην τάξη, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με διάφορες τεχνικές ζωγραφικής . 
Την τεχνική με τις χαρτοταινίες , 
την αντικριστή ζωγραφιά, την ζωγραφική με βόλους,την  ζωγραφική με κάρτα , και  την λεγόμενη  τεχνική SPIN ART. 

Χαρά και ενθουσιασμό νοιώσαμε μαζί με τα παιδάκια μας στην τάξη  όταν  εκείνα  ανακάτευαν τα  χρώματα  με την χρήση διαφορετικών " εργαλείων " ( φωτογραφίες παρακάτω ) και   στο τέλος,  εντυπωσιάζονταν βλέποντας  το  μαγικό  αποτέλεσμα   που δημιουργούσε κάθε φορά η σύνθεση τους σε ένα  απλό χαρτί ..

Στο τέλος , όλες οι ζωγραφιές των παιδιών μπήκαν σε χειροποίητο  ατομικό φάκελο  , που θυμίζει τετράδιο μιας άλλης  εποχής ..

Kinetic sand στην τάξη μας




Φίλες και φίλοι γεια χαρά σας και πάλι .
Σήμερα Παρασκευή , τελευταία μέρα της εβδομάδας στην τάξη
τα παιδιά έπαιξαν με την kinetic sand ή μαγική άμμο , όπως αναφέρεται στο διαδίκτυο , και διασκέδασαν πολύ με αυτή την δραστηριότητα προς το τέλος του ημερήσιου προγράμματος.
Η άμμος αυτή πολύ εύκολη στην κατασκευή της , για να την φτιάξει κανείς στην τάξη ή στο σπίτι .

Ένα σπιτάκι για τον Γούντυ τον Τρυποκάρυδο



Λάτρης των κουτιών  σε διάφορους χρωματισμούς και σχέδια  έφτιαξα ένα για το γραφείο μου , με ήρωα τον Γούντυ τον Τρυποκάρυδο .Αγαπημένο ήρωα κινουμένων σχεδίων των παιδικών μου χρόνων . Συνάδελφος από την διπλανή τάξη είδε το κουτί και της άρεσε και έτσι σκέφτηκα να φτιάξω ένα σπιτάκι για κάθε συνάδελφο . Σύνολο 3 κουτάκια . 

Kι άλλα αυτοσχέδια παιχνίδια στο παιδικό σταθμό



Παιχνίδι με λαστιχάκια και χαρτονάκια
Στόχοι : Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας , συντονισμός χεριού ματιού 
ενδυνάμωση χεριού κ"α



Παιχνίδι με λαστιχάκια 
Στόχοι : Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας , συντονισμός χεριού 
ματιού , ενδυνάμωση χεριού,  εκμάθηση σχημάτων κλπ



Παιχνίδι με μαγνήτες τοποθετημένους πάνω σε γλωσσοπίεστρα
Σύνθεση σχημάτων , γνωριμία με τις ιδιότητες των υλικών κ"α

Γλωσσοπίεστρα με χριτς χρατς (αυτοκόλλητα)
Στόχοι όπως και με τα γλωσσοπίεστρα - μαγνήτες



Ασκήσεις προγραφής με την χρήση στοιχείων 
από ένα παλιό  παιχνίδι bingo 
για το σχηματισμό ευθείας , καμπύλης γραμμής και κύκλου 
πάνω σε ένα απλό χαρτί Α4

Αισθητηριακά μπουκάλια

Ο μικρός αυτιστικός Δ. ηρεμεί με οτιδήποτε έχει σχέση με το νερό. Σε στιγμές έντασης έπρεπε να βρεθεί κοντά σε μία βρύση για να παρατηρεί το νερό που τρέχει. Έτσι, σκέφτηκα τα μπουκάλια χαλάρωσης. Με απλά υλικά τα ετοίμασα και ανυπομονούσα να δω αν θα βοηθήσουν. Όταν τον συνάντησα ήταν ιδιαίτερα αναστατωμένος από τον έντονο ήχο ενός αεροπλάνου που είχε ακούσει πριν μερικά λεπτά.

Γιατί το forbes προτείνει Κάρπαθο φέτος;



Η Κάρπαθος έχει μπόλικη από τη γοητεία της ''σικάτης'' Σαντορίνης και της Μυκόνου, αλλά με το πλεονέκτημα των χαμηλότερων τιμών… Με ιστορία από τον 5ο π.Χ. αιώνα, προσφέρει στους λάτρεις της ιστορίας δύο ταξίδια σε ένα, συνδυάζοντας τον ήλιο και την άμμο με ένα βήμα πίσω στον χρόνο» αναφέρουν οι δημοσιογράφοι του Forbes για την Κάρπαθο, σε αφιέρωμα με τους οικονομικότερους προορισμούς για το 2018.


«Πέρα από τη χαλάρωση στις παραλίες με τη λευκή άμμο, οι δραστήριοι ταξιδιώτες μπορούν να επιλέξουν μία πλειάδα σπορ, από windsurfing μέχρι καταδύσεις και ιστιοπλοΐα… Μακριά από το τετριμμένο τουριστικό μονοπάτι, έχει λόφους καλυμμένους από άγρια λουλούδια και μικρά χωριά όπως η Αρκάσα για να εξερευνήσει κανείς» αναφέρεται επίσης.

Δεν είναι τυχαίο, όμως, που η Κάρπαθος κερδίζει το ενδιαφέρον και του Παγκόσμιου Τύπου. Το δεύτερο μεγαλύτερο σε έκταση νησί του ελληνικού συμπλέγματος της Δωδεκανήσου, βρίσκεται στη μέση του Καρπάθιου πελάγους μεταξύ Ρόδου και Κρήτης και έχει πρωτεύουσα τα Πηγάδια. Μια σύγχρονη πόλη, περίπου 3000 κατοίκων, με πολλά ξενοδοχεία και υπηρεσίες, καφετέριες και εστιατόρια, στην οποία δεσπόζουν η αρχαία ακρόπολη του Ποσειδίου και διάσπαρτα αρχιτεκτονικά μνημεία από την εποχή των Ιταλών.

Αξίζουν επίσκεψης μια από τις 18 παλαιοχριστιανικές βασιλικές του νησιού, όπως η Αγία Αναστασία στην Αρκάσα ή η Αγία Φωτεινή στην πόλη της Καρπάθου ή τα ερείπια της αρχαίας πόλης της Βρυκούντος στα βόρεια του νησιού και τα ερείπια της αρχαίας Αρκάσιας στο Παλαιόκαστρο της Αρκάσας, καθώς και το Κάστρο και η αρχαία ακρόπολη της πόλεως Καρπάθου στο Απέρι.

Στο Λευκό (30 χλμ απ' την πόλη) υπάρχει η Ρωμαϊκή δεξαμενή και αρχαιολογικά ερείπια. Στην πόλη της Καρπάθου και στην Αρκάσα υπάρχουν αρχαίοι θαλαμωτοί τάφοι, δείγμα των οποίων υπάρχει στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Καρπάθου. Επίσης, υπάρχουν διάσπαρτοι σε ολόκληρο το νησί παραδοσιακοί ανεμόμυλοι και παραδοσιακά κτήρια.

Στην πόλη της Καρπάθου, υπάρχουν δύο μνημειακά κτήρια της περιόδου της ιταλοκρατίας. Το κτήριο των Διοικητηρίων στο οποίο στεγάζεται το Επαρχείο, το Αρχαιολογικό Μουσείο και το Ειρηνοδικείο και το κτήριο του Λιμεναρχείου. Και τα δύο είναι έργα του ιταλού αρχιτέκτονα Rodolfo Petracco.

Τα μουσεία που υπάρχουν στο νησί είναι το Αρχαιολογικό μουσείο πόλεως Καρπάθου, το Λαογραφικό μουσείο Μενετών, το Αρχαιολογικό μουσείο Αρκάσας, το Αγροτικό μουσείο Πυλών και το Λαογραφικό μουσείο Όθους. Λαογραφική συλλογή με παραδοσιακές φορεσιές υπάρχει στη Βολάδα, ενώ Πινακοθήκη-Ιστορικό Πολιτιστικό Κέντρο υπάρχει στο Απέρι.

Όσον αφορά στις σμαραγδένιες παραλίες της; Άπελλα, Κυρα-Παναγιά, Αχάτα, Λευκός, Αμοοπή είναι μερικές μόνο από τις προαναφερθείσες στις οποίες μπορείτε να σταθείτε και να απολαύσετε τα καταγάλανα νερά. Η Κάρπαθος, τέλος, μαζί με τη νήσο Σαρία, είναι από τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα νησιά για την προστασία και τη διατήρηση σπάνιων ειδών και οικοτόπων. Με δύο περιοχές ενταγμένες στο δίκτυο NATURA 2000 θεωρείται περιοχή σημαντική για τα πουλιά και την προστασία της Μεσογειακής φώκιας.


Από την ιστοσελίδα reader.gr


Οι φετινές πασχαλινές χειροτεχνίες στην τάξη μας


Χριστός Ανέστη Φίλες και φίλοι της μπλογκόσφαιρας και Χρόνια Πολλά !
Περίοδος διακοπών και ξεκούρασης και να, που βρήκα την ευκαιρία να ανεβάσω κάποιες από τις χειροτεχνίες που πραγματοποιήσαμε με τα παιδάκια στην τάξη μας.


Και του Χρόνου να ήμαστε καλά να ξανα δημιουργήσουμε !



Καλαθάκια με λουλουδάκια που χρωμάτισαν 
τα παιδιά με την τεχνική στένσιλ και κηρομπογιάς.

Το αυγό - κάρτα με  το σύμβολο του Σταυρού δημιουργήθηκε
από τα παιδιά με την τεχνική της χαρτοταινιας αλλά και με
συνδυασμό κολλητικής (λουλουδιών, κουμπιών)
Το ιδιαίτερο με την κάρτα αυτή είναι ότι είναι
μαγνήτης και τοποθετείται στο ψυγείο.

Φαναράκια-  εκκλησίες , καλαθάκια , λαμπάδες 
καρτούλες ,αυγοθήκες κάποιες από τις κατασκευές που δημιουργήσαμε 
στην τάξη με την συνάδελφο μου Αγγελική.

Μια " λιλιπούτεια" πολική αρκούδα




Αυτές τις μικρούλες πολικές αρκούδες έφτιαξαν τις προάλλες τα παιδιά , για την ενότητα <<Βόρειος Πόλος>> , με  δυο υλικά :  
Μπάλες φελιζόλ και άσπρο χαρτί κανσόν.

Το κεφάλι , τα χέρια και τα  πόδια κόπηκαν και ζωγραφίστηκαν στα κατάλληλα σημεία με μαύρο μαρκαδοράκι  (δάχτυλα , πατούσες ) . 

Σε μπάλες φελιζόλ κομμένες στη μέση , τα παιδιά κόλλησαν τα στοιχεία από χαρτί κανσόν  , που προανέφερα παραπάνω , με ρευστή κόλλα, με τρόπο τέτοιο ώστε η μισή μπάλα να εμφανίζεται σαν κοιλιά της πολικής αρκούδας. Στο κεφαλάκι , κόλλησαν κουνιστά ματάκια και την μουσούδα του ζώου (μύτη και στόμα ) από χαρτί Α4. 


" Πάνω στην βελανιδιά κάθεται μια κουκουβάγια.."


Με την χρήση φύλλων εφημερίδας που νωριτερα ειχα ετοιμάσει στο επιθυμητό σχημα , τα παιδιά ξεκινησαν να φτιάχνουν την κουκουβάγια τους . Έτσι πάνω στην χάρτινη επιφάνεια κολλησαν τα ματια  (μεγάλα- μικρα κομμάτια χαρτιού ) επίσης από χαρτί εφημερίδας κομμένα σε κυκλο  και το ραμφος απο αλουμινοχαρτο. Μετά  σχεδίασαν τα πούπουλα  με μαρκαδόρο - με χρωματα της επιλογης τους - πάνω σε μια καμπύλη από μολυβι , πραγματοποιωντας  με αυτό το τρόπο και μια άσκηση προγραφης . ...! 
Κι έτσι οι κουκουβάγιες όλες πέταξαν κι έκατσαν πανω στα κλαδιά της βελανιδιάς, όπως αναφέρει και το παιδικό τραγούδι που μάθαμε απο την αρχή της χρονιάς...!
Κουκουβα!! Κουκουβα!! Βα βα βα βα βα βα! 

Η τεχνολογία έχει «κλέψει» από τα παιδιά την ικανότητα να... κρατούν το μολύβι τους

                                                                                  

Ολοένα και περισσότερα παιδιά δυσκολεύονται να κρατήσουν σωστά στο χέρι τους μολύβια ή στυλό, εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης της τεχνολογίας, επισημαίνουν διακεκριμένοι παιδίατροι στη Βρετανία.

Όπως σημειώνει η Νάνσυ Κουλούρα σε δημοσίευμά της στο protothema.gr, η υπερβολική χρήση τηλεφώνων και τάμπλετ με οθόνη αφής αποτρέπει την ανάπτυξη των μυών στα δάχτυλα των παιδιών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν ούτε να συγκρατήσουν ούτε να χειριστούν σωστά τα απαραίτητα «εργαλεία» κάθε μαθητή: το μολύβι και το στυλό.

«Τα παιδιά δεν έρχονται πλέον στο σχολείο έχοντας δυνατά και ευλύγιστα δάχτυλα, όπως γινόταν πριν από δέκα χρόνια. Πλέον, τους δίνουμε ένα μολύβι για να γράψουν αλλά δεν μπορούν να το κρατήσουν επειδή τους λείπουν βασικές δεξιότητες.

Προκειμένου να πιάσεις σωστά ένα μολύβι και να το κινήσεις, πρέπει να μπορείς να ελέγχεις σε μεγάλο βαθμό τους μύες στα δάχτυλά σου. Τα παιδιά χρειάζονται ευκαιρίες για να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες», εξηγεί η παιδίατρος Σάλι Πέιν, επικεφαλής του ιδρύματος Heart of England του εθνικού συστήματος υγείας της Αγγλίας.

Το πρόβλημα, σύμφωνα με την Δρ. Πέιν, είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει δραματικά η καθημερινότητα των παιδιών και τα παιχνίδια στα οποία αφιερώνουν τον χρόνο τους. «Είναι ευκολότερο να χαρίσεις σε ένα παιδί ένα iPad απ' ότι να το ενθαρρύνεις να παίξει με τουβλάκια, να κάνει χαρτοκοπτική ή να ασχοληθεί με κάποια δραστηριότητα που θα το βοηθήσει να αναπτύξει τους μύες των χεριών του», επισημαίνει η ίδια.



<< Μαγειρεύουμε με μακαρόνια >>





Μια ακόμα άσκηση λεπτής κινητικότητας αυτή τη φορά με τη χρήση κοφτού μακαρονιού .
Τα παιδάκια αυτή τη φορά καλούνται να περάσουν μέσα από ένα ξυλάκι για σουβλάκι  
- τοποθετημένο σε μια μπάλα πλαστελίνης- κοφτά μακαρονάκια . 
Τα ξυλάκια μπορούν να αυξηθούν ανάλογα με το μέγεθος της μπάλας από πλαστελίνη , που αποτελεί τη βάση αυτού του παιχνιδιού.  
Εναλλακτικά τα μακαρονάκια μπορούν να βαφτούν για να είναι πιο ευχάριστα στην όψη , αλλά και για να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε παιχνίδι σειροθέτησης με τα χρώματα . 
Εύκολη δραστηριότητα και για το σπίτι ..

Τι χρειάζονται τα παιδιά σήμερα;


της Τρισεύγενης Καπράνου

"Δώστε στα παιδιά σας αρχές γιατί το σημερινό σχολείο αδυνατεί.Δώστε τους Χριστό και πατρίδα".Μια προτροπή στην ομιλία ενός μητροπολίτη.Και σκέφτομαι τώρα σαν εκπαιδευτικός..Παλιά μας έλεγαν οι γονείς μας και οι παππούδες μας:"Μάθε παιδί μου γράμματα,για να γίνεις καλός άνθρωπος".
Και μαθαίναμε.Γιατί στους γονείς μας χρωστούσαμε το ζην και στους δασκάλους μας το ευ ζην.

Το θυμήθηκα κι αυτό και γύρισα πάλι χρόνια πίσω.Οι δάσκαλοι πάλευαν κάτω από μύριες δυσκολίες όχι να γίνουν πλούσιοι,αλλά να πλουτίσουν εμάς σε σοφία, γνώση και αξίες! Δε θα ξεχάσω τον συντοπίτη δάσκαλο,το Βασίλη Μπουρνάκη,που άκουγε τις θλιμμένες φωνές των παιδιών.."Τα κεραμίδια στάζουν δάσκαλε. Η βροχή μπαίνει μέσα,κρυώνουμε"..
Στην προσπάθειά του να ανέβει στη στέγη να τα φτιάξει γλιστρά και σκοτώνεται..Και η γυναίκα του η κυρία Ματίνα δασκάλα κι αυτή στο δημοτικό μας έλεγε.."Ο δάσκαλος πρέπει να θυσιάζεται για τους μαθητές.Να έχετε Χριστό και αξίες πάντα".

Αυτά τα λόγια άφησαν αποτύπωμα στην ψυχή μας..Είχαμε καλύτερη παιδεία.Μια παιδεία που συνδύαζε τη γνώση η οποία όμως εξισώνονταν με την καλλιέργεια του χαρακτήρα.Με τη διάπλαση της προσωπικότητας.Με την ψυχική καλλιέργεια.
Και σήμερα;Σήμερα που έχουμε όλα τα μέσα στη διάθεσή μας,ποιό είναι τελικά το ζητούμενο;Μάλλον η γνώση κάποιου αντικειμένου.Η εξειδίκευση.Αυτά που θα κάνουν το παιδί μορφωμένο,επιστήμονα,αντάξιο των προσδοκιών των γονιών.Αυτό μετρά.Ένα σύστημα που καλλιεργεί την παπαγαλία και όχι την κριτική σκέψη.Ένα σύστημα που δίνει έτοιμες γνώσεις,άκοπα,με τόσα βοηθήματα,με την παραπαιδεία και στο τέλος τι;Δε λέω.Και η κατάρτιση είναι καλή και η επιστημοσύνη.Αλλά η σημερινή εκπαίδευση βάζει τον μαθητή σε ένα τρυπάκι.Να είναι άριστος,να μπει στο πανεπιστήμιο,να κάνει και μεταπτυχιακά,και εράσμους και όλα αυτά τα καλά και τα άγια,για να πετύχει μια καλύτερη θέση εργασίας,περισσότερα χρήματα & υλικά αγαθά.Καλό αλλά όχι αρκετό.Γιατί η εκπαίδευση εστιάζει στον πλουτισμό της τσέπης,και όχι της ψυχής και του πνεύματος.

Είναι αποκαρδιωτικό να βλέπουμε μορφωμένους και επιστήμονες να διακατέχονται από ένα πνεύμα αλαζονείας,κολακείας , διαφθοράς, μικροπρέπειας, επίδειξης και συναλλαγών προκειμένου να προβληθούν.Για ποια μόρφωση μιλάμε;Για ποια πνευματική, ηθική, πολιτισμική ανέλιξη του ανθρώπου;Που είναι εκείνοι οι φωτισμένοι δάσκαλοι να δώσουν αρχές και αξίες; Δεν τα ισοπεδώνω όλα.Υπάρχουν και σήμερα άξιοι δάσκαλοι..Δεν ξέρω όμως αν καταπίνονται από το σύστημα..Υπάρχουν και σήμερα δάσκαλοι πνευματικοί και σωστοί που προσπαθούν να προσφέρουν πολλά.Αυτή είναι η σωστή εκπαίδευση.Αυτή που δίνει γνώσεις, αλλά παράλληλα διαπλάθει ανθρώπους.Καλή η μόρφωση αλλά να μη γίνει παραμόρφωση.Και καλή είναι η μόρφωση όταν αξιοποιείται για το καλό του συνόλου.Διότι λιγότερο επικίνδυνος είναι ένας αγράμματος κακός,από έναν μορφωμένο κακό..Και σαν δάσκαλοι κι εμείς ας αφουγκραστούμε λίγο..Τα παιδιά θέλουν να ακούσουν κάτι άλλο απο τα τετριμμένα.Διψά η ψυχή τους.Άς τα ακούσουμε.Μπορεί να μη μας πουν ότι "τα κεραμίδια στάζουν" μας λένε όμως και το γράφουν και στα θρανία "βαριέμαι"...Και ξέρετε τι σημαίνει αυτό,Έχουν πλήξη..Θέλουν σίγουρα κάτι άλλο που θα γεμίσει την ψυχή τους.Ας προσπαθήσουμε..(φωτο:δημοτικό σχολείο Άστρους που φέτος κλείνει 103 χρόνια).

Από το Ιστολόγιο Εκδόσεις Χρυσοπηγή