Η Προσευχή των παιδιών το 1940

0028-036-Zakljuchitelnyj-tsikl-sostavljajut-dve-pesy (1)

Στον καιρό που η Πατρίδα μας πολεμούσε κατά του Άξονα (1940) ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χρύσανθος είχε συντάξει την ακόλουθη προσευχή, για να τη μάθουν απ’ έξω και να τή λένε οι μικροί μαθητές της πατρίδας μας στον καιρό του ελληνοϊταλικού πολέμου.

.
                                   ΠΡΟΣΕΥΧΗ
.
Κύριε Ιησού Χριστέ, που αγαπάς τόσο πολύ όλα τά παιδιά τον κόσμου, Σε παρακαλούμε  άκουσε την προσευχή μας:


Δέξου τις ευχαριστίες μας, γιατί γεννηθήκαμε από Χριστιανούς γονείς και είμαστε Έλληνες και γιατί έστειλες κοντά μας, εκτός απ’ τους γονείς μας, ανθρώπους πού μας αγαπούν και μας φροντίζουν.

Σε ευχαριστούμε γιά τις ομορφιές πού έχει η φύση, το λαμπρό ήλιο, τόν καθαρό αέρα, τά ώραία λουλούδια. Σε ευχαριστούμε γιά τήν τροφή πού τρώμε, τά ρούχα πού φοράμε, τά γράμματα πού μαθαίνουμε. Σέ ευχαριστούμε γιά τή δύναμη και τή βοήθεια πού δίνεις στό Στρατό μας και Σέ παρακαλούμε νά είσαι πάντα μαζί του και νά τόν προστατεύεις.

Σέ παρακαλούμε, συγχώρεσε μας, αν Σέ κάνουμε καμιά φορά να λυπάσαι γιατί δεν είμαστε τόσο καλοί, όσο Εσύ θά επιθυμούσες, και βοήθησε μας νά κάνουμε μέ χαρά τό θέλημα τό δικό Σου.

Σέ παρακαλούμε, στις ημέρες αυτές του πολέμου, φύλαξε από κάθε κακό τους γονείς μας, τους δασκάλους μας, τους συμμαθητές μας, τό μέρος πού μένουμε και ολόκληρη τήν Ελλάδα μας. βοήθησε, Κύριε, τήν πατρίδα μας νά τελειώσει τόν αγώνα μας με ΝΙΚΗ, και χάρισε σε ολόκληρο τόν κόσμο Σου τήν ειρήνη, τή δικαιοσύνη, τήν αγάπη. ΑΜΗΝ.



Σχολικό Λεωφορείο - Φάκελος Εργασιών




Ο φάκελος που εικονίζεται στις φωτογραφίες ετοιμάστηκε για το μικρό Γιάννη , που θα πήγαινε να μείνει σε μια άλλη περιοχή της Ελλάδας .
Τον Γιάννη , όπως και όλα τα παιδάκια μας τον αγαπήσαμε και τον αγαπάμε και στεναχωρηθήκαμε που θα έφευγε από το σχολείο μας για να πάει σε ένα άλλο σχολείο..αλλά τι να κάνουμε η ζωή τα έχει αυτά.
Για τον Γιάννη λοιπόν , ετοίμασα αυτόν τον φάκελο <<σχολικό λεωφορείο>> με τις εργασίες που είχε κάνει μέχρι τώρα καθώς και με ζωγραφιές δώρο από τα παιδιά της τάξης μας.
Στο πίσω μέρος όπως μπορείτε να δείτε έφτιαξα μια θήκη για να τοποθετηθεί το δωράκι για το Γιάννη .Ένα κουτί νερομπογιές.
Στο εσωτερικό του φακέλου άλλη μια θήκη από χαρτόνι κάνσον για τις εργασίες του .
Ο φάκελος αυτός απέκτησε προσωπικό χαρακτήρα μιας και στην μπροστινή όψη έγραψα το όνομα του παιδιού.

Γιάννη , με όλη μας την αγάπη, 
να έχεις καλή πρόοδο!

Σε αγαπάμε!


" Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι "


Σήμερα την ώρα της χαλάρωσης τα παιδιά παρακολούθησαν για δεύτερη φορά  σε βίντεο το παραμύθι με τίτλο : " Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι " , του Ευγένιου Τριβιζά.
Ένα όπως έχει αποδειχθεί αγαπημένο παραμύθι για τα παιδάκια μας , αφού το διάλεξαν ανάμεσα σε  άλλα που κατά καιρούς βλέπουμε..


Με ένα βασικό μήνυμα που είναι  "Να μην εγκαταλείπουμε τα όνειρα μας , όσα εμπόδια ή  σειρήνες  της ζωής  συναντήσουμε  στον δρόμο μας! "  Και πως,
" Κάπου παρακάτω μας περιμένει η χαρά και η ικανοποίηση από την επίτευξη των στόχων μας, αρκεί να συνεχίσουμε την προσπάθεια" 

Για μικρούς και μεγάλους 
 και για όλες τις εποχές!



" Ανοίγω κουτιά μεγάλα και μικρά "





Και σήμερα στην τάξη , για τρίτη ημέρα , παίξαμε ένα από τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών.
Έχοντας μαζέψει τις προηγούμενες μέρες  πολλά κουτιά διαφορετικών
μεγεθών και σχημάτων έδωσα στα παιδιά από ένα κουτί κλειστό και τους ζήτησα να ψάξουν να δουν  μήπως βρουν  μέσα ένα παιχνιδάκι. Μετρώντας ως το 3, τα παιδιά ξεκινούν την διερεύνηση όλο
περιέργεια και χαρά!
 Εδώ το παιχνίδι μας  είναι μια διακοσμητική πεταλουδίτσα. Στην συνέχεια αφού όλα έχουν ανοίξει το κουτί τους ,τους ζητάω να το κλείσουν  (σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζεται να τους δείξω το τρόπο) Στο μεταξύ έχουμε βρεί ποιο παιδί βρήκε τον <<θησαυρό>> του Συνεχίζουν να ανοίγουν και να κλείνουν τα κουτιά τους (τους αρέσει πολύ η όλη διαδικασία) και κάποια στιγμή το ανταλάσσουν με τον διπλανό τους  ξεκινώντας πάλι το άνοιγμα- κλείσιμο. Στο τέλος τα ρωτάω να μου πουν ποιο παιδάκι έχει το  μεγαλύτερο κουτί και ποιο το μικρότερο και ποια παιδάκια έχουν το ίδιο. 

Μέσα από αυτό το αυτοσχέδιο παιχνίδι, τα παιδιά μαθαίνουν τη σημασία του παιχνιδιού ,ότι δηλαδή κάποιες φορές κερδίζουμε και κάποιες χάνουμε , μαθαίνουν να πειθαρχούν στους κανόνες του (μετράμε ως το 3 και ...ανοίγουμε τα κουτιά)  μαθαίνουν να ανταλλάσουν κάτι που έχουν στην κατοχή τους , για τον διαφορετικό τρόπο που μπορεί ένα κουτί να ανοιχθεί , ή να κλειστεί , παρατηρούν τα αντικείμενα και τα ταξινομούν βάσει των μεγεθών τους ( μικρότερο - μεγαλύτερο, ίδιο - διαφορετικό )

Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να εμπλουτιστεί και με άλλες ερωτήσεις που έχουν να κάνουν π.χ με  το βάρος ,  με τα υλικό κατασκευής τους (ξύλινο, πλαστικό)  κλπ ,κάτι που βέβαια μπορεί να πραγματοποιηθεί αργότερα μέσα στην χρονιά , αφού θα έχουν κατακτήσει τα παιδιά και  άλλες έννοιες.




Χειροτεχνίες για το Φθινόπωρο








Στην παρούσα ανάρτηση σας παρουσιάζω κάποιες από τις χειροτεχνίες για το Φθινόπωρο που πραγματοποίησα με τα παιδάκια της τάξης μου με την αρχή της σχολικής χρονιάς
όπως 
Φρούτα του Φθινοπώρου , βροχούλα, ουράνιο τόξο, ομπρέλα, σαλιγκάρια..κ"α

Μέσα από τις κουβεντούλες μας , τα παιδιά μαθαίνουν για πράγματα που τα περιβάλλουν , την εποχή που  τρώμε τα φρούτα και την αξία που έχουν στην διατροφή μας,  για φαινόμενα όπως η βροχή και το ουράνιο τόξο πότε τα βλέπουμε να  εμφανίζονται..( Όταν ο ουρανός γίνεται μαύρος , όταν τα σύννεφα γίνονται γκρι και μαύρα. Το ουράνιο τόξο βγαίνει στον ουρανό μετά την βροχή κλπ )

Μέσα από αυτές τις αναφορές τα παιδάκια μαθαίνουν  μεταξύ άλλων για το πριν και το μετά. Για την διαδοχή των εποχών (Η προηγούμενη εποχή ήταν το καλοκαίρι .Μετά το καλοκαίρι είναι το Φθινόπωρο κλπ) Επίσης γνωρίζουν την εικόνα τους , την ονομασία τους ,  το χρώμα τους ,τα χαρακτηριστικά τους και άλλα τόσα..!

Οι τεχνικές που πραγματοποιήσαμε για τις χειροτεχνίες αυτές , ήταν το τύπωμα, το κολάζ, το βάψιμο με την χρήση υλικών εμπορίου και πιο συχνά  των λεγόμενων άχρηστων υλικών (χάρτινα πιάτα, χαρτί συσκευασίας, καλαμάκια , οδοντογλυφίδες κλπ)

Τραγούδια  που λέμε αυτό τον καιρό - μεταξύ άλλων -  σχετιζόμενα με την εποχή είναι :

-  "Ανέβα Μήλο " (Παραδοσιακό- Μουσικοκινητικό)

- " Μήλο μου κόκκινο" (Παραδοσιακό - χορευτικό)

- " Η Βροχή τίκι τίκι στάζει " (Μουσικοκινητικό)


Και έχουμε συνέχεια..:-)









Επιστροφή στα "πάτρια" εδάφη


Στον δρόμο για την δουλειά
Να μαι και πάλι αγαπητοί φίλοι ! Επιστροφή στα << πάτρια>> εδάφη της μπλόγκοσφαιρας μετά από πολύ πολύ καιρό..
Η ζωή κάνει κύκλους ..Το ξέρετε και το ξέρουμε όλοι αυτό..!
Και χαίρομαι που σε αυτή την κυκλική διαδρομή περιστοιχίζομαι και πάλι από παιδιά..!  Αυτές τις άλλοτε χαρούμενες ,  άλλοτε λυπημένες φατσούλες , αλλά πάντοτε αληθινές...Αυτές τις αγνές ψυχούλες που ξέρεις ότι ότι και αν σου εκφράσουν είναι πέρα για πέρα αληθινό και γνήσιο..