Οι καλύτεροι 10 τρόποι να καλλιεργήσετε καλή συμπεριφορά στα παιδιά σας χωρίς τιμωρία


 
 Δρ. Λίζα Βάρβογλη, Ph.D., Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια
Θέλετε να συντελεστεί ένα μικρό «θαύμα» στο ίδιο σας το σπίτι;

Ξέρετε γιατί τα παιδιά έχουν κακή συμπεριφορά;  Επειδή συχνά αισθάνονται ότι οι μεγάλοι δεν τα καταλαβαίνουν ή δεν τα αγαπούν.  Όταν μάλιστα ο γονιός προσπαθεί με νεύρα, φωνές και διάφορες τιμωρίες να επιβάλει τη σωστή συμπεριφορά, τότε πετυχαίνει ακριβώς το αντίθετο από το επιθυμητό!  Γιατί συμβαίνει αυτό;  Επειδή τα παιδιά μαθαίνουν αυτό που βιώνουν.  Αν δώσετε μια ξυλιά στο παιδάκι σας που χτύπησε την αδερφή του, τι του διδάσκετε με την πράξη σας;  Ότι μπορεί να χτυπάει την αδερφή του.  Παρόλα αυτά, με τα λόγια του λέτε το αντίθετο «μη χτυπάς την αδερφή σου» και παράλληλα του δίνετε εσείς μία (και δεν εννοώ ότι το ξυλοφορτώνετε ή ότι το κακοποιείτε).  Φερθείτε στα παιδιά όπως θέλετε να φέρονται και αυτά στους άλλους!  Δηλαδή, με κατανόηση και συμπόνια.  Με τι φωνές, τις τιμωρίες, τις απειλές, τα νεύρα και τα παρόμοια διδάσκουμε αυτό που θέλουμε να αποφύγουμε: την επιθετική συμπεριφορά.

Η τιμωρία καταστέλλει την κακή συμπεριφορά, για λίγο όμως.  Αν λοιπόν επιθυμείτε να μεγαλώσετε ένα χαρούμενο, υπεύθυνο, πετυχημένο παιδί, τότε θα πρέπει να αναθεωρήσετε.
Εννοείται ότι βάζουμε όρια και ότι δεν ανεχόμαστε την κακή συμπεριφορά.  Το ζητούμενο είναι με ποιόν τρόπο το πετυχαίνουμε;

1. Ελέγξτε τα συναισθήματά σας και τα ξεσπάσματά σας.  Είστε το μοντέλο θετικής συμπεριφοράς!  Από το δικό σας παράδειγμα θα μάθει το παιδί σας πώς να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του.   Αν έχετε θυμώσει, μη βάλετε τις φωνές και μην κάνετε κάτι που θα το μετανιώσετε όταν ξεθυμώσετε.  Πάρτε μια βαθιά ανάσα.  Νιώστε την αγάπη που έχετε για το παιδί σας.  Συζητήστε, διορθώστε, καθοδηγήστε το παιδί, αλλά μην το εκδικηθείτε.

2. Αναγνωρίστε τα συναισθήματα του παιδιού.  Όταν το παιδί είναι στρεσαρισμένο, θυμωμένο ή αγχωμένο η φυσιολογία του εγκεφάλου είναι τέτοια, που δεν του επιτρέπει να καταλάβει.  Αντί να αρχίσετε τα πολλά λόγια και εξηγήσεις προσφέρετε ένα "Time-In" (το αντίθετο του “Time-Out”) όπου στην ουσία παραμένετε μαζί με το παιδί και το αφήνετε να ξεσπάσει ελεγχόμενα, με την παρουσία σας.  Στόχος είναι να προσφέρετε στο παιδί σας μια ‘αγκαλιά’, κυριολεκτικά και μεταφορικά, μέχρι να ηρεμήσει.  Η συναισθηματική έκφραση σε ένα περιβάλλον αποδοχής και ασφάλειας βοηθά το παιδί να επεξεργαστεί αυτά τα συναισθήματα και να μάθει να ηρεμεί τον εαυτό του.  Μέσα από την ασφάλεια και τη σιγουριά που θα προσφέρει η παρουσία σας την ώρα της ‘κρίσης’, θα μπορέσετε να συζητήσετε με το παιδί όταν ηρεμήσει.  Και όταν ηρεμήσει θα νιώθει τόσο καλύτερα και τόσο πιο κοντά σε εσάς που θα είναι ανοιχτό να το καθοδηγήσετε στο σωστό και να του επισημάνετε το λάθος.

3. Να θυμάστε πάντα πώς μαθαίνουν τα παιδιά.  Τα παιδιά ‘χτίζουν’ τη γνώση σταδιακά, σαν να έχουν μια σκαλωσιά και προσθέτουν λίγο-λίγο.  Ένα παράδειγμα είναι το πώς μαθαίνουν να διαβάζουν: οι γονείς διαβάζουν στο παιδί βιβλία, κάνουν την όλη εμπειρία διασκεδαστική, και στη συνέχεια το παιδί περιγράφει τι βλέπει στις εικόνες, λει απ’ έξω την ιστορία, αργότερα μαθαίνει τα γράμματα, σταδιακά συλλαβίζει, και τέλος μαθαίνει να διαβάζει αυτόνομα.  Η επανάληψη και η ρουτίνα διαδικασιών βοηθά το παιδί να μάθει.  Αντίστοιχα, το παιδί μαθαίνει να λέει ‘ευχαριστώ’ και ‘παρακαλώ’, να περιμένει τη σειρά του, να μοιράζεται, κλπ μέσα από τη δημιουργία ρουτίνας.  Αν το παιδί σας δεν κάνει κάτι σωστά και του βάλετε τις φωνές δε θα λύσετε το πρόβλημα.  Αν όμως δημιουργήσετε τη ‘σκαλωσιά’ και τη ρουτίνα που θα το βοηθήσει να μάθει τη διαδικασία, τότε θα μάθει να κάνει σωστά το ζητούμενο.

4. Πρώτα συνδεθείτε συναισθηματικά, μετά διορθώστε τη συμπεριφορά. Τα παιδιά φέρονται άσχημα όταν δε νιώθουν καλά για τον εαυτό τους.  Συνδεθείτε συναισθηματικά με το παιδί σας και δώστε του έτσι κίνητρο να βγάλει προς τα έξω τον καλύτερό του εαυτό. Πριν πείτε στο παιδί τι κάνει λάθος, δείτε τα παρακάτω:

Γονατίστε στο επίπεδο το παιδιού, κοιτάξτε το στα μάτια και πέστε: "Βλέπω ότι έχεις θυμώσει πολύ...Παρακαλώ όχι δάγκωμα, όχι τράβηγμα μαλλιών.. Χρησιμοποίησε λέξεις και πες μου τι θέλεις".

Πάρτε το παιδί αγκαλιά: "Το παιχνίδι είναι ωραίο και θέλεις να παίξεις κι άλλο.  Όμως έφτασε η ώρα για ύπνο".

Ακουμπήστε το χέρι σας στον ώμο ή το γόνατο του παιδιού: " Φοβάσαι να μου πεις για τη ζημιά/την αταξία στο σχολείο".

5. Βάλτε όρια – με μια γερή δόση κατανόησης.  Οι κανόνες και τα όρια είναι απαραίτητα.  Ωστόσο, όταν τα βάζουμε θα πρέπει επίσης να κατανοούμε και την οπτική του παιδιού και να του το δείχνουμε.  Όταν τα παιδιά αισθάνονται ότι τα καταλαβαίνουμε, δέχονται τα όρια και τους κανόνες ευκολότερα.. 

"Δεν τραβάμε μαλλιά! Θύμωσες που η αδερφή σου χάλασε το παιχνίδι σου, αλλά πρέπει να πεις με λόγια τι συμβαίνει."

"΄Ωρα για ύπνοΞέρω ότι θα ήθελες να παίξεις και άλλο, αλλά μπορείς να συνεχίσεις το παιχνίδι αύριο".

6. Να θυμάστε ότι η κακή συμπεριφορά εκφράζει μια πραγματική ανάγκη του παιδιού –όσο συγκαλυμμένο και αν είναι κάτι τέτοιο.

Το παιδί που έχει κακή συμπεριφορά έχει επίσης κάποιο λόγο που φέρεται έτσι, ακόμα και αν ο λόγος από την οπτική του ενήλικα δεν είναι αρκετά καλός.  Η άσχημη συμπεριφορά δείχνει ότι το παιδί μέσα του νιώθει άσχημα.   Τσεκάρετε: ίσως είναι στρεσαρισμένο, χρειάζεται περισσότερο χρόνο μαζί σας, περισσότερο ύπνο, περισσότερο χρόνο χαλάρωσης ή την ευκαιρία να κλάψει και να εκτονώσει τα συναισθήματά του.  Φροντίζοντας την ανάγκη που είναι κρυμμένη πίσω από την κακή συμπεριφορά την εξαλείφετε!

7. Μάθετε να λέτε ΝΑΙ.  Συχνά οι γονείς ξεχνούν να πουν στο παιδί ΝΑΙ, και χρησιμοποιούν το ‘όχι’ και την άρνηση.  Ωστόσο τα παιδιά κάνουν με χαρά σχεδόν οτιδήποτε που είναι δοσμένο με θετικό τρόπο.  Την επόμενη φορά που έχει φτάσει η ώρα για μπάνιο και ύπνο και το παιδί σας δε θέλει να αφήσει το παιχνίδι, δοκιμάστε μια διαφορετική προσέγγιση, χρησιμοποιώντας το ΝΑΙ αντί το όχι όταν βάζετε όρια:  "ΝΑΙ, έφτασε η ώρα να πας για μπάνιο και για ύπνο.  ΝΑΙ, μπορείς να πάρεις τα λαστιχένια σου παιχνίδια και ΝΑΙ, θα σου βάλω από το σπέσιαλ αγαπημένο σου αφρόλουτρο και ΝΑΙ, θα σου διαβάσω ένα παραμύθι.  ΝΑΙ, θα σε βοηθήσω να μαζέψεις τα παιχνίδια σου και ΝΑΙ, μπορούμε να κρατήσουμε τον πύργο που έχτισες με τα τουβλάκια για να τον βρεις αύριο το πρωί».   Τα παιδιά ανταποκρίνονται με γενναιόδωρη διάθεση που ταιριάζει με τη δική σας.  

8. Σε καθημερινή βάση βρείτε χρόνο για να είστε κοντά με το παιδί σας, δίνοντάς του τον ιδιαίτερο χρόνο που χρειάζεται μαζί σας.  Κλείστε κινητό, κομπιούτερ και οτιδήποτε άλλο απασχολεί την προσοχή σας και πέστε στο παιδί σας «για τα επόμενα 20 λεπτά είμαι όλη δική σου.  Τι θέλεις να κάνουμε;».  Ακολουθήστε την επιθυμία του παιδιού σας και μην ξεχνάτε τις αγκαλίτσες, τα φιλάκια, το γαργάλημα και όλα αυτά που αγαπάνε τα παιδιά και λειτουργούν ως αγχολυτικά και ως τόνωση της σχέσης τους μαζί σας.  Δώστε το 100% της προσοχής και της αγάπης σας.  Τα παιδιά που ξέρουν ότι έχουν καθημερινά τον δικό τους ιδιαίτερο χρόνο με τον γονιό τους κυριολεκτικά ανθίζουν, επειδή νιώθουν ασφάλεια, μπορούν να εκφραστούν συναισθηματικά και έτσι ‘χτίζουν’ καλή συμπεριφορά.

9. Δείξτε συμπόνια στον εαυτό σας και συγχωρέστε τον.  Είναι ανθρώπινο να κάνετε λάθη και να έχετε κακές στιγμές.  Δε γίνεται να είστε καλός γονιός αν αισθάνεστε άσχημα για τον εαυτό σας, όπως και το παιδί δε μπορεί να συμπεριφερθεί σωστά αν νιώθει άσχημα για τον εαυτό του.  Πάντα υπάρχει δυνατότητα να φτιάξετε ή να βελτιώσετε τη σχέση σας με το παιδί σας.  Γιατί να μην ξεκινήσετε τώρα κιόλα;

10. Στα δύσκολα, αγκαλιάστε τον εαυτό σας, κυριολεκτικά και μεταφορικά!  Και μετά αγκαλιάστε το παιδί σας.  Η συναισθηματική σύνδεση και η αγάπη βοηθάει να περάσουν τα δύσκολα, να εξομαλυνθούν καταστάσεις και να επιστρέψει η ηρεμία και η ισορροπία.

Δεν τα πολυπιστεύετε τα παραπάνω;  Δοκιμάστε τα για μια εβδομάδα και απολαύστε το υπέροχο αποτέλεσμα.

 Δρ. Λίζα Βάρβογλη, Ph.D., Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια  
Από  την  σελίδα greekpsychologypages  της  ψυχολόγου   Λίζας  Βάρβογλη

" ΠαίΖΩ " στην Τεχνόπολις : Μια θαυμάσια έκθεση παλαιών παιχνιδιών στο Γκάζι


«ΠαίΖΩ» στην Τεχνόπολις: Μια θαυμάσια έκθεση παλαιών παιχνιδιών στο Γκάζι! 

Παιχνίδια από την αρχαιότητα μέχρι τον 20ό αιώνα. Ξύλινα, ρωσικά, επιτραπέζια παιχνίδια, παιχνίδια της πεντάρας, αλογάκια, κούκλες όλων των ειδών, λούτρινα και φυσικά μινιατούρες συνθέτουν έναν κόσμο τόσο μικρό και παιχνιδιάρικο αλλά ταυτόχρονα τόσο μεγάλης σημασίας και σπουδαιότητας.

Μία συγκέντρωση «αξιοπερίεργων αντικειμένων»; Μία γλυκιά ανάμνηση; Ή μια βόλτα σε βιτρίνες παιχνιδιών του παρελθόντος;
Την έκθεση παλαιού παιχνιδιού θα συνοδεύσει το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου με τίτλο «παίΖΟΥΜΕ;»
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε σχολικές και άλλες οργανωμένες ομάδες παιδιών, ηλικίας από 4 έως 7 ετών.
Πώς είναι μια αίθουσα γεμάτη παλιά παιχνίδια; Με τι παιχνίδια έπαιζε ο παππούς μου και η γιαγιά μου; Γιατί η κα Νίνα μαζεύει παιχνίδια; Τι γίνεται σε μία αίθουσα με παιχνίδια όταν σβήνουν τα φώτα και κλείνουν οι πόρτες το βράδυ;
Ελάτε να δούμε, να μάθουμε, να ζωγραφίσουμε και πάνω απ' όλα να παίξουμε μέσα στην έκθεση παλαιού παιχνιδιού «ΠαίΖΩ»!

Info
Καθημερινά από 7 - 31 Ιανουαρίου 2014
Κρατήσεις στο τηλέφωνο (Δευτέρα - Παρασκευή): 210 3475535
Κόστος: 2€ είσοδος στην έκθεση. Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «παίΖΟΥΜΕ;» συμπεριλαμβάνεται στην τιμή του εισιτηρίου της έκθεσης.

«Τεχνόπολις» Δήμου Αθηναίων, Kτίριο «Δεξαμενές Καθαρισμού»
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα έως Παρασκευή: 10.00 - 15.00
Σάββατο και Κυριακή: 11.00 - 18.00

athensmagazine.gr

Εργαστήρια υποστήριξης και ενδυνάμωσης γονέων



 Ο ρόλος του γονέα περιλαμβάνει καθημερινές προκλήσεις και απαιτεί γνώσεις ή δεξιότητες, κάποιες από τις οποίες φυσικά δεν τις διαθέτουμε όλοι. Ειδικά στα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού, τα οποία είναι σημαντικά για τη μετέπειτα πορεία του στη μάθηση, τη ψυχοσωματική υγεία και την κοινωνική προσαρμογή, παρουσιάζονται διάφορα διλήμματα και προβληματισμοί για τους γονείς.

Τα εργαστήρια γονέων δημιουργήθηκαν για να διευκολύνουν, να υποστηρίξουν και να ενδυναμώσουν τους γονείς παιδιών από 0 έως 7 ετών, προσφέροντας άμεση πρόσβαση στην επιστημονική πληροφόρηση και τις σύγχρονες πρακτικές σχετικά με την ανατροφή των παιδιών.

Στόχος των εργαστηρίων αυτών είναι να διασφαλιστεί, όσο είναι δυνατόν, πως η αγάπη, η αφοσίωση και η γενικότερη προσφορά των γονέων προς τα παιδιά τους επενδύονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μεγαλώνουν υγιή και χαρούμενα παιδιά τα οποία θα εξελιχθούν σε ευτυχισμένους, παραγωγικούς και κοινωνικά ενταγμένους ενήλικες. Πρόκειται για μια βιωματική εμπειρία μέσω της συμμετοχής σε μια ψυχο-εκπαιδευτική ομάδα, όπου οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν και να μοιραστούν νέες ιδέες για το μεγάλωμα των παιδιών,  και να αυξήσουν την αυτοπεποίθησή τους ως γονείς αλλά και γενικότερα.

Τα θέματα που θα συζητηθούν κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων περιλαμβάνουν ενδεικτικά:

•  τη συναισθηματική εξέλιξη στην προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία

•  τη  συμβολή των γονέων στη νοητική και ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών

•  ποιες είναι οι κατάλληλες καθημερινές ρουτίνες ή συνήθειες και πώς θα διασφαλιστούν

•  ενδεδειγμένους τρόπους οριοθέτησης της συμπεριφοράς των παιδιών

•  το ρόλο της ευρύτερης οικογένειας στην ανατροφή των παιδιών

Τα εργαστήρια θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 18.30 και θα ολοκληρωθούν στις 5 Μαρτίου 2014 σε ένα κύκλο 6 εβδομαδιαίων συναντήσεων διάρκειας 90 λεπτών. Ο χώρος διεξαγωγής θα είναι το γραφείο της ψυχολόγου Τάνιας Μπαγέρη, Πεύκων 6 & Καποδιστρίου (ύψος Φιλοθέης), 142 35.

Το κόστος και για τις 6 συναντήσεις ανέρχεται στα 130 ευρώ. Οι θέσεις είναι περιορισμένες και γι αυτό το λόγο θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι και 22/01/2014.

Για πληροφορίες και διευκρινίσεις σχετικά με τα εργαστήρια και δηλώσεις συμμετοχής, μπορείτε να επικοινωνείτε  με την κα Μιχαλοπούλου στο τηλέφωνο 210 6838117, Δευτέρα και Παρασκευή 09.00-17.00 και Τρίτη-Τετάρτη-Πέμπτη 11.00-19.00, ή στο e-mail info@taniabageri.gr.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το προφίλ, τις συμβουλευτικές υπηρεσίες και τις δράσεις της ψυχολόγου Τάνιας Μπαγέρη, θα βρείτε στα www.taniabageri.gr, @tanbager και Psychology4all.


 Από  το  Ιστολόγιο  Παιδί  και  Ανάπτυξη 

Λαϊκά παιχνίδια στο σπίτι του Νίκου Χατζηκυριάκου - Γκίκα


Η Πινακοθήκη Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, ενάμιση περίπου χρόνο μετά την έναρξη της λειτουργίας της, εγκαινιάζει την εκθεσιακή της δραστηριότητα, σε μία ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του ισογείου, όπου κάθε χρόνο θα παρουσιάζονται δύο εκθέσεις μικρής κλίμακας, με έργα καλλιτεχνών, τα οποία θα συνδέονται με τα μόνιμα εκθέματα της Πινακοθήκης. Η πρώτη έκθεση αποτελεί ένα μικρό φόρο τιμής στον ίδιο το δημιουργό, τον Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα και  είναι αφιερωμένη στην παιδική ηλικία. Μέσα σε ένα περιβάλλον νοσταλγικό για τους μεγάλους και γοητευτικό για τους μικρούς παρουσιάζονται γνωστά και άγνωστα σχέδια του ζωγράφου με θέματα εμπνευσμένα από τα λαϊκά παιχνίδια, καθώς και παλαιά παιχνίδια, πολλά από τα οποία δε χρησιμοποιούνται πια. Πολλά από τα έργα του καλλιτέχνη παροσυιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό. Προέρχονται από την συλλογή της Πινακοθήκης Γκίκα και από ιδιωτικές συλλογές, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των παιχνιδιών από την συλλογή Παιχνιδιών και Παιδικής Ηλικιάς του Μουσείου Μπενάκη, το σύνολο της οποίας πρόκειται σύντομα να στεγαστεί στην οικία Κουλούρα.
newego_LARGE_t_641_106144474
Πληροφορίες – Κρατήσεις: Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, τηλ. 210 3671067-69, Δευτέρα-Πέμπτη 10.00-13.00
Επιμέλεια έκθεσης: Κωνσταντίνος Παπαχρίστου, Ιωάννα Μωραΐτη
Σχεδιασμός: Παύλος Θανόπουλος
Διάρκεια: 13/12/2013 – 09/03/2014 (Εγκαίνια: 12/12/2013, ώρα 20:00)
Εισιτήρια: € 3
Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη
Μουσείο Μπενάκη
Κτήριο Πινακοθήκης Νίκου Χατζηκυριάκου – Γκίκα
Κριεζώτου 3, τηλ 210 361 5702, 210 363 0818 
 

Δράση Ελληνίδων Bloggers για τη " Φλόγα "

 
      Πεταλούδες και Λουλούδια!!!!!!!!!

 " Το θέμα ήδη το γνωρίζετε!!!!!

Το πρότεινε η Άσπα, http://aspa-katathesipsixis.blogspot.gr/2014/01/blog-post.html
 για την καινούργια πρό[σ]κληση που θα γίνει στη Ναύπακτο το Πάσχα του 2014, δηλαδή σε 3 μήνες περίπου !!!!

[ Όλα τα έργα τα προσφέρουμε εξ ολοκλήρου πάντα για τα bazaar-εκθέσεις που διοργανώνουμε σαν Δράση Ελληνίδων bloggers.
Δεν εισπράττουμε ούτε διαχειριζόμαστε χρήματα εμείς.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης-παζάρι, παρευρίσκονται εκπρόσωποι του εκάστοτε συλλόγου και εισπράττουν οι ίδιοι τα χρήματα με αποδείξεις.]



Τον σκοπό επίσης τον γνωρίζετε….Αυτή την φορά στηρίζουμε τον σύλλογο της Φλόγας…Η «Φλόγα» λίγο πολύ φαντάζομαι σας είναι γνωστή…πρόκειται για σύλλογο γονέων παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια Πρόκειται…και εδώ αντιγράφω τα δικά τους λόγια….για  τα παιδιά που παλεύουν με αξιοπρέπεια και ηρωισμό τον καρκίνο, που έτυχε να τα προσβάλλει σε τρυφερή ηλικία.
Παράλληλα με τις επίπονες και ψυχοφθόρες θεραπείες, τις καθημερινές εξετάσεις στο Νοσοκομείο, τα παιδιά μας, παίζουν στη γειτονιά, πηγαίνουν στο σχολείο και προσπαθούν να παραμείνουν φυσιολογικά παιδιά, όσο τ' αφήνει η κοινωνία γύρω τους!
Αξίζουν τα παιδιά τους κόπους και τις θυσίες, γιατί κάθε μέρα που περνά προσφέρουν απλόχερα την ηθική ικανοποίηση σε όσους τα φροντίζουν. Ένα χαμόγελο, μια τρυφερή κουβέντα! Τα παιδιά μας ωριμάζουν αναγκαστικά και σκέφτονται πιο πολύ από τα συνομήλικά τους.
.   Επειδή ακριβώς το αξίζουν…πρέπει να αρχίσουμε δουλειά…Να αρχίσουμε??? Μα αρχίσαμε ήδη!!! "  ( Από  Δράση  Ελληνίδων  bloggers )
Κάντε  κλικ  στην  σελίδα  Κατάθεση  ψυχής  για  να  πληροφορηθείτε  περισσότερα  
 και  για  αυτη  τη  φιλανθρωπική   δράση  των  Ελληνίδων  Βloggers 
και  να  δηλώσετε  συμμετοχή !

Όλοι το προτιμούν ζεστό.... Αλλά αυτό το σχολείο είναι παγωμένο...

Ένα σχολείο όπως εκατομμύρια άλλα κτίρια στην Ελλάδα... Παλιό κτίριο που μπάζει από παντού, με τις ανάγκες του για πετρέλαιο να ξεπερνούν το συνολικό ετήσιο προϋπολογισμό του. Παιδιά 4-12 ετών που τις περισσότερες μέρες είναι με τα μπουφάν στην τάξη, όπως και στο σπίτι τους μετά, καθώς η θέρμανση αποτελεί πλέον πολυτέλεια.  



Σου θυμίζει κάτι;
Μήπως την κατάσταση που βιώνουμε ΚΑΙ αυτόν τον χειμώνα; Πανάκριβο πετρέλαιο, λεφτά που δεν υπάρχουν, λαϊκισμός και επικοινωνιακά τεχνάσματα της κυβέρνησης και ένα «επίδομα θέρμανσης» που δεν μπορεί να βοηθήσει ούτε στο ελάχιστο αυτούς που έχουν ανάγκη. Μπαράζ τραγικών περιστατικών και κυβερνητικά «έκτακτα μέτρα» που αποτυγχάνουν παταγωδώς και οδηγούν την ελληνική κοινωνία σε ανθρωπιστική κρίση.
 


Δικαίωμα στη ζέστη
Ήρθε η ώρα να το διεκδικήσουμε. Το πραγματικό πρόβλημα βρίσκεται στα σπίτια μας και την ακαταλληλότητά τους να μας προσφέρουν σωστή και οικονομική θέρμανση. Η μοναδική λύση είναι η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων και είναι εφικτή, οικονομική και MONIMH. Φτιάχνοντας τα σπίτια μας σταματάμε να υποφέρουμε από το κρύο το χειμώνα και από τη ζέστη το καλοκαίρι, αλλά και να πληρώνουμε αστρονομικά ποσά. Σπάμε τον φαύλο κύκλο της εξάρτησης από το πετρέλαιο που προσφέρει τα χρήματά μας σε αυτούς που πλουτίζουν από αυτό. Επενδύουμε σε δράσεις ενεργειακής αναβάθμισης που προστατεύουν το περιβάλλον, ενισχύουν την οικονομία και την τσέπη μας δημιουργώντας παράλληλα θέσεις εργασίας.
Τι θα κάνουμε
Χρησιμοποιούμε αυτό το δημοτικό σχολείο στους Στρόπωνες Εύβοιας σαν παράδειγμα. Θέλουμε να δείξουμε ότι υπάρχουν πραγματικές λύσεις, αφού δεν χρειαζόμαστε το πετρέλαιο που μας επιβάλλεται ως κύρια επιλογή, αλλά ούτε και όποια ελεημοσύνη για να ζεσταθούμε. Ξεκινάμε την ενεργειακή αναβάθμισή του με αυτές τις βασικές παρεμβάσεις:
  • Θερμομόνωση του κτιρίου
  • Αντικατάσταση των κουφωμάτων και των τζαμιών
  • Αντικατάσταση λέβητα πετρελαίου από νέο υπερσύγχρονο λέβητα πέλλετ
Ενεργειακή επιθεώρηση πριν και μετά το τέλος των εργασιών που θα μετρήσει και θα αποτυπώσει τα οφέλη των παρεμβάσεων.
Είναι επείγον, ο χειμώνας είναι μπροστά μας.
Όλες αυτές οι εργασίες πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στον επόμενο μήνα πριν μας πιάσει η βαρυχειμωνιά και το χιόνι.
Μπορείς να βοηθήσεις;
Διάλεξε από τη δεξιά στήλη το ποσό που μπορείς να διαθέσεις για να βοηθήσεις να μαζέψουμε τα χρήματα που χρειάζονται. Έχουμε ήδη περάσει τα μισά, αλλά χρειαζόμαστε άλλα τόσα και οι λογαριασμοί τρέχουν. Να ξέρεις ότι κάθε ποσό θα είναι εξίσου σημαντικό για να καταφέρουμε να είμαστε στην ώρα μας. Για κάθε ποσό υπάρχει και ένα αναμνηστικό από εμάς και τους κατοίκους του χωριού, για να σου θυμίζει αυτά που θα καταφέρουμε όλοι μαζί!
για να βοηθήσεις κλικ εδώ:
http://www.sxoleiomas.org
 

Κι άλλες Χριστουγεννιάτικες κατασκευές της τάξης μας


(1)

(2)

(3)

Γεια  σας  και  πάλι  αγαπητοί  φίλοι  bloggers  με  τις  τελευταίες  αναρτήσεις  με  τις  χειροτεχνίες  των  Χριστουγέννων , που  πραγματοποιήθηκαν  στην  τάξη  μας  και  φέτος..

Στις  πρώτες   φωτογραφίες (1, 2, 3 )  βλέπετε  τις  2   ατομικές  και  την  1   ομαδική  που  έκανε  η  κυρία  Αννίκα  Κ  , με  τα  παιδιά  της  τάξης  μας  .
Στην πρώτη  φωτογραφία  , εμφανίζεται  η  ομαδική  ,  που  έφτιαξαν  τα  παιδιά  ,  με   την  κυρία  Αννίκα  " Το  χωριό του  Αη  Βασίλη " 
Στην  επόμενη  φωτογραφία  Αστέρι  κολάζ  με  καλαμάκια 
και  στην  τελευταία  δωράκια  με  συνδυασμό  ζωγραφικής  και  κολάζ .

Στις  επόμενες  φωτογραφίες  ( 4, 5  ) βλέπετε  τα  διακοσμητικά   φαναράκια  με  διπλής  όψεως  μεταλλιζέ  
χαρτί  (χρυσό  - κόκκινο ) ,  με   αγγελάκια  στην  μπροστινή  όψη , που  δώσαμε  στα  παιδιά  φεύγοντας  για  το  σπίτι  μαζί  με  τις  
  καρτούλες  από  οντουλέ  χαρτόνι  (6, 7 , 8 ) με  πλαστικοποιημένες  εικόνες  παιχνιδιών  από  καταλόγους  παιδαγωγικού υλικού .

 Επίσης  Χριστουγεννιάτικες  μπάλες  -  κολάζ   (9)
και  τέλος   μια   άσκηση  προγραφής  - με  συνδυασμό  ζωγραφικής  - κολάζ  " Μπάλες  Χριστουγεννιάτικες  "   (10, 11)


(4)

(5)

(6)

(7)

(8)

(9)

(10)

(11)

Κλείνοντας  αυτήν  την  ανάρτηση,  να  σας  ευχηθώ  Καλά  Χριστούγεννα  φίλοι  και  φίλες  και  επισκέπτες  της  σελίδας  " Μπόμπιρες  εν  δράσει .."  Να  περάσετε  όμορφες  γιορτές  μαζί  με  τα  αγαπημένα  σας  πρόσωπα  .. και  εις  το επανειδίν!    Με  όλη  μου  την  αγάπη !!
 Πολλά  φιλιά !!

Άγιος Βασίλης έρχεται..


 

Τις  προάλλες  ,  στην τάξη  μας  , είχαμε  πραγματοποιήσει  αυτή  την  χειροτεχνία 
μαζί  με  τα παιδιά . 
Έναν  Άγιοβασίλη  για  το  πόμολο  της  πόρτας .
 Ένα  κρεμαστό  διακοσμητικό  με   βασικά  υλικά  το  βαμβάκι  , 
κανσόν  χαρτί  και  ματάκια  εμπορίου .
Εύκολο  στην κατασκευή  του  , για να  φτιάξουν  και  τα  παιδάκια  στο  σπίτι   μαζί  με  τους  γονείς  τους..και  όχι  μόνο !



Θηκούλες κεριών με απλά και εύκολα υλικά


 
  Τις  θηκούλες  αυτές  , που  βλέπετε  στις  φωτογραφίες
πήραν  σήμερα  τα  παιδάκια  στο  σπίτι  τους , με πολλή  χαρά  και  ενθουσιασμό  , μαζί  
με  την  υπόδειξη  μου  ότι  μόνο  η  μαμά  κι  ο μπαμπάς  θα  ανάψουν  την  φωτίτσα  στο  κεράκι  τους ..

Κατασκευή  πολύ  απλή  και  εύκολη , που μπορεί  να  γίνει  
με  πολλές  εκδοχές  , ανάλογα  τα  υλικά  που  διαθέτουμε .
Για  την βάση  χρησιμοποίησα  δισκάκι  για  βιντεοκάμερα , μια  και  ήθελα  
το  μέγεθος  να  είναι  μικρό . Αντί  αυτού  του  μεγέθους , βέβαια, μπορεί  
κανείς  να  χρησιμοποιήσει   και  CD, που  βρίσκονται  πιο  εύκολα  και  κάθε  σπίτι  διαθέτει .
Γύρω γύρω κολλήθηκαν  αυτές  οι  πέτρες  , που  βρήκα  σε  κατάστημα  της  περιοχής , που  βλέποντας  τις   εμπνεύστηκα  και  την  κατασκευή  που  βλεπετε ..
Τέλος  πρόσθεσα  ένα   ρεσώ  και  ..έτοιμη  η  θηκούλα  μας!



Μεταλλιζέ στεφάνι Χριστουγέννων

 
Μετά  από  αρκετό  καιρό  να' μαι  και  πάλι  εδώ  για  
να  σας  παρουσιάσω  το  Χριστουγεννιάτικο  αυτό  στεφάνι , που  σήμερα  
έδωσα  στα  παιδάκια  πηγαίνοντας  για  το  σπίτι  τους .
Το  εσωτερικό  του  στεφανιού  είναι  από δυο  χάρτινα  πιάτα  συρραμένα  από  την έξω  μεριά  
και   ελάχιστα  
γεμισμένο  με  βαμβάκι  . 
Κορδέλα  από  χαρτί  μεταλλιζέ  , που  τυλίχθηκε   γύρω  από  το  στεφάνι  
και  μεταλλιζέ  μπαλίτσες  , μπλε  , κόκκινου  και  χρυσού  χρώματος .
Ο  φιόγκος  κομμένος  από  μεταλλιζέ  διακοσμητική   κορδέλα .

Όλα  μεταλλιζέ  ... λαμποκοπούν ,  θυμίζοντας  μας  οτι
τα  Χριστούγεννα  ..ήρθαν  !! 


Φθινοπωρινές κατασκευές


Το  Φθινόπωρο  , μας  αποχαιρέτησε   , με  όλες  του  τις  ομορφιές 
και  μόλις  μας  επισκέφθηκε  ο  Χειμώνας ..
Εδώ  σας αναρτώ  τις  τελευταίες  χειροτεχνίες  του  Φθινοπώρου 
για  φέτος , ξεκινώντας  με  το  μανιτάρι.
 Το μανιτάρι  πραγματοποιήθηκε  με  κόκκινο κανσόν 
και  το  ποδαράκι  του  με  γλωσσοπίεστρο .
Οι  λευκές  βουλίτσες  του  με  αυτοκόλλητο  για  τις  τιμές  
κομμένο  σε  κυκλικό  σχήμα.

Η  επόμενη  χειροτεχνία 
αφορά την  ελιά.
Πρωταγωνιστεί  και  πάλι  
το  αγαπημένο  μου  γλωσσοπίεστρο (αγαπάω πολύ  το  ξύλο  σαν  υλικό ) , που  τα  παιδιά  χρωμάτισαν  καφέ  για  κορμό.
Ο  καρπός  της  ελιάς  , φτιαγμένος  
από  πλαστελίνη καφέ  χρώματος  , που  τα  ίδια  τα  παιδιά 
έπλασαν  και  κόλλησαν  .



" Τι βγαίνει στον ουρανό μετά την βροχή ; "


 " Τι  βγαίνει  στον ουρανό  μετά  την βροχή ; "

Τα  παιδιά  στην  παρεούλα  , μετά  από  μια  μικρή  αναφορά  
για  την βροχή  και  το  ουράνιο  τόξο , άκουσαν  αυτή  την  ερώτηση ..
Για  να απαντήσουν  όλα  μαζί : " Το ουράνιο τόξο" ! 

Η  χειροτεχνία  που πραγματοποιήσαμε  σήμερα  
λοιπόν  είχε  θέμα  το Ουράνιο Τόξο ..!!
Τα  υλικά  που  χρησιμοποιήσαμε  απλά  .
Χαρτάκια  χρωματιστά  κομμένα  από τρυπητήρι ( ή αλλοιώς  διακορευτή )
και  βαμβάκι .
Σε  τρεις  σειρές  καμπυλωτές  , τα παιδιά , κόλλησαν 
το  ένα  χαρτάκι  δίπλα  στο άλλο  
ξεκινώντας  αρχικά  με  το κόκκινο χρώμα , μετά με  το μπλε 
και  στην συνέχεια  με  το  κίτρινο.

Στο τέλος  κόλλησαν μικρές  μπαλίτσες  από  βαμβάκι  στις  δύο  άκρες  του  ουράνιο τόξου .

Με  αυτή τη  χειροτεχνία , τα παιδιά  ξαναθυμήθηκαν τα χρώματα ,
έμαθαν  να  κολλούν  με  την σειρά  τα  χαρτάκια , το ένα  δίπλα  στο άλλο 
όπως  και  να πιάνουν   μικρά  στοιχεία   και   να   τα  τοποθετούν  σε  μια  ορισμένη θέση .

Ανακοίνωση : Το Ορφανοτροφείο Θεσσαλονίκης " Η Μέλισσα " κάνει έκκληση για είδη ένδυσης για τα παιδιά





Το ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «Η ΜΕΛΙΣΣΑ», χρειάζεται κάλτσες και εσώρουχα για τα παιδιά.
Η όποια βοήθεια θα είναι πραγματικά πολύτιμη. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο 2310-341 965 όλες τις ημέρες της εβδομάδας από τις 09:00 έως τις 20:00. Σας ευχαριστούμε θερμά! Ίδρυμα «Η ΜΕΛΙΣΣΑ»

Από  την  Ιστοσελίδα  " Παράθυρο " 

Είναι πολύ ευαίσθητο το παιδάκι σας;


Μήπως το παιδάκι σας είναι ευαίσθητο; Στεναχωριέται εύκολα, κλαίει με το παραμικρό, δυσκολεύεται με τη διαχείριση των έντονων συναισθημάτων;  



Τα ευαίσθητα παιδιά έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση του καθήκοντος, ανησυχούν μήπως δεν κάνουν κάτι καλά ή μήπως τα μαλώσετε και αγχώνονται με μικρά ζητήματα.
Μερικές φορές μάλιστα η ευαισθησία τους, πέρα από τον συναισθηματικό τομέα, μπορεί να επεκτείνεται και σε άλλες αισθήσεις: ζορίζονται όταν υπάρχουν δυνατοί ήχοι στο χώρο, δεν τους αρέσει η υφή από διάφορα υφάσματα ή φαγητά (πχ δεν ανέχονται κάλτσες το καταχείμωνο, τους ενοχλεί το μάλλινο πουλόβερ, δεν τρώνε συγκεκριμένα φαγητά, κλπ) και, γενικώς, δυσκολεύονται με κάθε είδους αλλαγή στον κόσμο τους ή τη ρουτίνα τους.
Συχνά τα ευαίσθητα παιδιά έχουν κοινωνικές ευαισθησίες, είναι δειλά και δυσκολεύονται να κάνουν νέες φιλίες ή να δοκιμάσουν καινούργια πράγματα.  Φοβούνται την αποτυχία και τη ντροπή.  Δυσκολεύονται να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους και συχνά τα άλλα παιδιά τα βλέπουν ως «το παιδί που κλαίει όλη την ώρα» ή «το παιδάκι που θυμώνει συνέχεια».
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να διαχειριστείτε το ευαίσθητο παιδί; 
Εδώ σας προσφέρουμε 8 τρόπους τους οποίους υποστηρίζει η επιστήμη και αν εφαρμόσετε θα δείτε διαφορά.  Το σημαντικό είναι να ο υποστηρίξετε και να το καθοδηγήσετε με ήρεμο και μαλακό, αλλά αποφασιστικό τρόπο.
1. Αποδεχτείτε την ευαισθησία του παιδιού σας
Ξεκαθαρίστε ένα πράγμα μέσα σας: το παιδί σας είναι ευαίσθητο από χαρακτήρα.  Αποδεχτείτε το γεγονός και μην προσπαθείτε να αλλάξετε το χαρακτήρα του παιδιού σας.  Μπορείτε όμως να το βοηθήσετε να μάθει να διαχειρίζεται την ευαισθησία του.  Αντί να θεωρείτε ότι το παιδί σας είναι «γκρινιάρικο και κλαψιάρικο», προσπαθήστε να δείτε τα δυνατά του σημεία και τα προτερήματά του και να χτίσετε σε αυτά.
2. Δώστε χρόνο στο παιδί σας για να ξεκουραστεί
Τα ευαίσθητα παιδιά εξουθενώνονται όταν έχουν να επεξεργαστούν πολλές αισθητηριακές πληροφορίες, όπως πολυκοσμία, έντονους ήχους ή φώτα, πληθώρα ερεθισμάτων, κλπ.  Χρειάζονται παραπάνω χρόνο ξεκούρασης και ηρεμίας.  Δώστε τους το περιθώριο για ένα διάλειμμα και μη βαρυφορτώνετε το πρόγραμμά τους.  Αν το παιδί δεν είναι έτοιμο να μεταβεί σε μία άλλη δραστηριότητα, σεβαστείτε το. Δοκιμάστε να έχετε μαζί σας μια τσάντα με καλλιτεχνικά υλικά ώστε, όταν χρειάζεται ένα διάλειμμα από το πλήθος, να μπορεί να ασχοληθεί με κάτι δημιουργικό και αντι-στρες.  
3. Θέστε όρια
Πολλές φορές οι γονείς ευαίσθητων παιδιών μπαίνουν στον πειρασμό να μην τηρήσουν τους κανόνες ή να κάνουν τα στραβά μάτια σε αρνητικές συμπεριφορές του παιδιού τους, προκειμένου να μην το στεναχωρήσουν.  Στην πραγματικότητα όμως δε βοηθάνε έτσι το παιδί.  Φυσικά και είναι καλό να είναι ευέλικτοι οι γονείς, πάντα όμως στο πλαίσιο του ότι κάποιοι γενικοί κανόνες τηρούνται.  Αν κανείς βρίσκει συνεχώς δικαιολογίες για το παιδί του, δυστυχώς δεν το προετοιμάζει για τον αληθινό κόσμο του σχολείου και των φίλων και συμβάλλει στο να ζορίζεται ακόμα παραπάνω.
4. Επαινέστε την προσπάθεια
Επαινέστε την προσπάθεια, ενθαρρύνετε τις σωστές συμπεριφορές, γίνεται ο πιο θερμός οπαδός και υποστηρικτής του παιδιού σας!  Επαινώντας την προσπάθεια και όχι απαραιτήτως το τελικό αποτέλεσμα, δίνετε στο παιδί το μήνυμα ότι καλά έκανε και προσπάθησε, ότι είναι κάτι σημαντικό και το αναγνωρίζετε. 
Να θυμάστε ότι είναι πολύ προτιμότερο να πείτε το αυθεντικό «μπράβο, αυτή είναι μια πολύ καλή προσπάθεια, παρόλο που αυτό που κάνεις σε ζορίζει», παρά να πείτε ένα ψεύτικο «μπράβο, τέλεια!» όταν δεν είναι τέλειο.  Ξεκαθαρίστε στο παιδί ότι η προσπάθεια και η δουλειά που βάζει σε κάτι είναι σημαντικά, ακόμα και αν το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι τέλειο.  Υπενθυμίστε ότι μόνο με δουλειά και εξάσκηση μπορεί κανείς να τελειοποιηθεί.  Επαινέστε το παιδί όταν λέει την αλήθεια, επειδή συχνά τα ευαίσθητα παιδιά καταφεύγουν στα ψέματα για να αποφύγουν το μάλωμα.  Τέλος, θυμηθείτε να επαινέσετε το ευαίσθητο παιδί όταν είναι ‘γενναίο’, όταν δεν έχει ξέσπασμα και διαχειρίζεται καλά την απογοήτευση και το καινούργιο.
5. Προσφέρετε ανταμοιβή
Ανταμείψτε το παιδί σας για να του δημιουργήσετε την αίσθηση ότι κατόρθωσε κάτι σημαντικό.  Τα ευαίσθητα παιδιά μερικές φορές αισθάνονται άσχημα ακόμα και εξαιτίας του τρόπου που διατυπώνεται μια δήλωση.  Για παράδειγμα, αντί να πείτε στο παιδί «δε θα δεις ταινία αν δεν κάνεις πρώτα το μπάνιο σου», είναι προτιμότερο να πείτε «μόλις τελειώσεις το μπάνιο σου θα διαλέξεις ποια ταινία θα δεις».
Δοκιμάστε να βοηθήσετε το ευαίσθητο παιδί δημιουργώντας ένα απλό σύστημα ανταμοιβής: διαλέξτε 2-3 συμπεριφορές που χρειάζονται βελτίωση και κάθε φορά που το παιδί τις επιτυγχάνει κερδίζει ένα αυτοκόλλητο.  Όταν συγκεντρωθεί συγκεκριμένος αριθμός από αυτοκόλλητα, μπορείτε να του πάρετε κάποιο μικρό δωράκι.  Μην ξεχνάτε να επαινείτε κάθε προσπάθεια προς το στόχο!
6. Διδάξτε λέξεις για τα συναισθήματα
Τα ευαίσθητα παιδιά συχνά δυσκολεύονται να εκφράσουν λεκτικά τα συναισθήματά τους και δε διαθέτουν τις κατάλληλες ‘ταμπέλες’ για να τα διαφοροποιήσουν.  Επίσης, σημαντικό είναι εκτός από την αναγνώριση των διαφορετικών συναισθημάτων να μάθουν αποτελεσματικούς τρόπους διαχείρισής τους.
7. Διδάξτε τεχνικές επίλυσης προβλημάτων
Το κάθε παιδί χρειάζεται να γνωρίζει τεχνικές επίλυσης των καθημερινών προβλημάτων της ζωής του, αλλά αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα ευαίσθητα παιδιά, τα οποία αποφεύγουν καταστάσεις όπου δε νιώθουν άνετα ή παίρνουν πολλά ερεθίσματα.  Όταν το ευαίσθητο παιδί έχει διδαχθεί τρόπους να διαχειριστεί τέτοιες καταστάσεις νιώθει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό του και αυξάνονται οι ικανότητες του να ανταπεξέλθει.
8. Φυσικές συνέπειες των πράξεων του παιδιού
Όπως όλα τα παιδιά, έτσι και τα ευαίσθητα παιδιά χρειάζονται ένα σύστημα διαχείρισης της συμπεριφοράς τους, ειδικά όταν αυτή είναι αρνητική.  Είναι λάθος να φοβούνται οι γονείς μήπως χειροτερέψουν την κατάσταση και γι’ αυτό δε διαχειρίζονται την κακή συμπεριφορά του ευαίσθητου παιδιού.  Η καλύτερη προσέγγιση είναι όταν ο γονιός με ηρεμία δείχνει στο παιδί του ποιες είναι οι φυσικές ή λογικές συνέπειες της κακής του συμπεριφοράς.  Για παράδειγμα, όταν το παιδί αρνείται να μαζέψει τα παιχνίδια του, ο γονιός με ήρεμο τρόπο μπορεί να του υπενθυμίσει ότι ο κανόνας λέει «πρώτα μαζεύουμε τα παιχνίδια και μετά βλέπουμε τηλεόραση» και ότι αν το παιδί επιλέξει να μη συμμαζέψει πρώτα, τότε δε θα δει τηλεόραση.  Με αυτό τον τρόπο ο γονιός δεν τιμωρεί, αλλά δείχνει στο παιδί του ότι υπάρχουν φυσικές συνέπειες των πράξεων του.  Οι φυσικές συνέπειες των πράξεων είναι μια πολύ καλή μέθοδος διαπαιδαγώγησης, αφού συνδέει την κακή/λανθασμένη συμπεριφορά άμεσα με τις συνέπειές της.
Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Νευροψυχολόγος 
 
Από  το  Ιστολόγιο  Το  Χαμομηλάκι