Κολάζ : Χρωματιστές ομπρελίτσες


Το  κολάζ  αυτό    έφτιαξαν τα  παιδάκια  χθες  , με  θέμα  την ομπρέλα .
Από  χρωματιστή  χαρτοσακούλα   έκοψα  ομπρελίτσες  που  τα  ίδια  τα παιδιά  , κόλλησαν  σε  χαρτονάκι  κανσόν.
Στη  συνέχεια  πρόσθεσαν  ένα  καλαμάκι  σπαστό  για   χερούλι  
και  τέλος   σαν   ασκησούλα  προγραφής   έκαναν  γραμμούλες   , για  βροχή..






Παιχνίδι αντιστοίχισης χρωμάτων




Σήμερα  παίξαμε  αυτό   το  παιχνίδι , που  έφτιαξα  τις  προάλλες   για  να   μάθουν  τα  παιδιά  να   κάνουν  αντιστοίχιση  χρωμάτων . 
 Τα  παιδιά  καλούνται  , λοιπόν  να  αντιστοιχίσουν   χρωματιστές  ψηφίδες  με    τα   ανάλογα  χρώματα  που  βλέπουν    πάνω  στο   χαρτονάκι . 
Έτσι  , μαθαίνουν  καλύτερα  τα  χρώματα  ,  κατακτούν  την έννοια  της  σειροθέτησης  , μαθαίνουν  να  ξεκινούν   την  διαδικασία  από  τα  αριστερά  στα  δεξιά  (προγραφή )  και   αναπτύσσουν  την παρατηρητικότητα  τους.
Στη  διάρκεια  της  χρονιάς  μπορεί  να  γίνουν  πολλές   επεκτάσεις  σε  αυτό  το  παιχνίδι   ανάλογα  και  με   τις  αποκτηθείσες  δεξιότητες  και  την  ωριμότητα  του  παιδιού , όπως  π.χ  είναι  η  αρίθμηση 



Παραγωγή καθαρής ενέργειας από παιδιά

Ένα πρωτοποριακό σύστημα για την παραγωγή καθαρής ενέργειας από τα παιδιά εγκαθιστά η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Empower Playgrounds σε παιδικές χαρές απομακρυσμένων και φτωχών χωριών στην Αφρική.


Ειδικότερα, η οργάνωση κατασκευάζει περιστρεφόμενους τροχούς για παιχνίδι (γύρω γύρω όλοι) εξοπλισμένους με συλλέκτες κινητικής ενέργειας, που αποθηκεύουν την παραγόμενη ενέργεια σε μπαταρίες για χρήση οποιαδήποτε στιγμή υπάρξει ζήτηση.
Σε ό,τι αφορά την ποσότητα της παραγόμενης ενέργειας, υπολογίζεται ότι ένα παιδί, 8 έως 12 ετών παράγει 150 βατ ενέργειας ανά ώρα, παίζοντας συνεχόμενα.

Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρίες οι οποίες τροφοδοτούν λαμπτήρες φωτισμού LED.
Χάρη στις «πράσινες» παιδικές χαρές τα παιδιά στη Γκάνα μαζεύονται τα απογεύματα στα σχολεία και μελετούν, κάτι που πριν ήταν αδύνατο λόγω της έλλειψης φωτισμού. Οι λαμπτήρες φωτίζουν ως και 50 ώρες με μια πλήρη φόρτιση.
Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιεί η Empower Playgrounds είναι οικονομικός και αποδοτικός.
Το κόστος εγκατάστασης ανέρχεται σε 10.000 δολάρια και το όφελος είναι τεράστιο αφού τα παιδιά, που μέχρι πρόσφατα περνούσαν τη μισή τους ζωή στο σκοτάδι, έχουν φως για να διαβάσουν.

Aπό  το  Ιστολόγιο  Πράσινο  Χαμομηλάκι

Ανθρωπάκια με φθινοπωρινά φύλλα




Σήμερα  ολοκληρώθηκε  η  χειροτεχνία που  ξεκίνησε  χθες  στην   τάξη 
με  την  δημιουργία   ανθρώπων   με    φθινοπωρινά   φύλλα  .
Αρχικά   εμφάνισα  στα  παιδάκια   δυο  φύλλα   , ένα  μικρό  και ένα  μεγάλο  και  τους  ζήτησα  
να   μου  βρουν    ποιο  είναι   το  μικρό  και  ποιο  είναι  το  μεγάλο  φύλλο   .
Στη  συνέχεια   περάσαμε  στην  κατασκευή   του  ανθρωπάκου - αρχικά  με  το  βάψιμο   με  πινέλο  σε  διάφορα  χρώματα   νερομπογιάς   πάνω  σε  χαρτονάκι   από  κιβώτιο -  κι  αφού  στέγνωσε  με   την  τοποθετήση  του  μικρού  φύλλου  για  κεφάλι  και  του  μεγάλου  για  σώμα . Ματάκια  κουνιστά  , ξυλαράκια  για  χέρια   και  για  στόμα  και  κουμπάκια  ...γκότζι  μπέρι..!  
Κάθε  φορά  που  ένα  παιδάκι  ξεκινούσε  την  κατασκευή του  , του έδειχνα  το  έργο  του  προηγούμενου  παιδιού   και  το  ρωτούσα  :  " Τι  θα   βάλεις  στο  δικό  σου  ανθρωπάκι  για  να  είναι  σαν  κι  αυτό " ;  
Και   κάπως  έτσι  , το  κάθε  παιδάκι   δημιούργησε  το  δικό  του  ανθρωπάκι  με  φύλλα  του  Φθινοπώρου ! 


Αυτοσχέδιο παιχνίδι γνώσης : Μαξιλαράκι - αγρόκτημα

Αγαπητοί  φίλοι  Bloggers  γεια  σας και  πάλι !
Το  μαξιλαράκι  αυτό  έφτιαξα  από  τσόχα  , για  να  μάθουν   με ευχάριστο  τρόπο 
τα  παιδιά  τα  κατοικίδια  ζώα .
Στο  εσωτερικό  του  μαξιλαριού  έβαλα  μαλλί  πλεξίματος  και  τις  άκρες  τις  κόλλησα  με  υγρή κόλλα . 
Η  μια  πλευρά  που  εικονίζει  το  αγρόκτημα  είναι  με  πράσινο  χρώμα  και  η  πίσω μεριά  , όπου  βρίσκονται  τα   τσεπάκια   αποθήκευσης   είναι  κίτρινου  χρώματος .
Τα  ζώα  είναι   από  φωτοτυπία  , που  πλαστικοποίησα .
Σκρατς  κόλλησα  και  στην τσόχα  και  πίσω  από  τα  ζωάκια .
Τα  παιδιά   σε  αυτό  το  παιχνίδι  καλούνται  να  αναγνωρίσουν  το  κάθε  ζώο  που  τους  ζητάμε    και  να  το   τοποθετήσουν  στο  μαξιλαράκι  -  αγρόκτημα  .
Σήμερα  , παίξαμε  το  παιχνίδι  αυτό  σε  πρώτη  φάση ,
με  την  απλή   αναγνώριση  των  ζώων  .
Τις επόμενες  μέρες  ακούγοντας  το  όνομα  του  ζώου ,  θα  είναι  σε  θέση  να  το  βρίσκουν  
και  να  το  τοποθετούν  στο  αγρόκτημα .
Βέβαια  , μπορούμε  να  το  παίξουμε  και  διαφορετικά .   
 Αφού  θα  έχουν   γνωρίσει  τα  ζώα  και  τα  χαρακτηριστικά  τους  
θα  μπορούσαμε  να  τους  ζητήσουμε  να  βρουν 
π.χ  το  ζώο  εκείνο  που  είναι  ροζ, είναι  παχουλό  και  ζει  στις  λάσπες ή  το  ζώο  εκείνο  που  νιαουρίζει  ή  γαβγίζει  κλπ .


Μπορεί να σας ενδιαφέρει...




ΣΧΟΛΙΚΗ  ΜΕΛΕΤΗ , αγγλικά  , γαλλικά  , γερμανικά , υπολογιστές . 
Καθηγήτρια  με  πείρα . Προσιτές  Τιμές.  Περιοχές Αθηνών  - Πειραιώς  .

 Τηλέφωνο  επικοινωνίας  .:  6981200674

Καλώς το το Φθινόπωρο ...

Με  το  τέλος  των  προσαρμογών  , ξεκινάει  σιγά  σιγά  το πρόγραμμα στον  παιδικό  σταθμό ..
Και  με  τι άλλο  θα  μπορούσαμε  να  αρχίσουμε  παρά  με   ότι  αφορά  το  Φθινόπωρο ; 

Χθες  , τα  παιδάκια  έβαψαν  ένα   ρολό  με  καφέ  χρώμα   για  να  φτιάξουν  τον κορμό  του δέντρου ,
και  σήμερα  ,  κόλλησαν  τα  φύλλα - από  υφάσματα   που είχα κόψει  την προηγούμενη  μέρα  -  σε  ένα  χαρτονάκι  κανσόν  χρώματος  πράσινου  με  τη  μορφή  δέντρου .
Τέλος  με τη βοήθεια μου τοποθετήσαμε  μέσα  στις  δυο εγκοπές  του "  κορμού"  το  χαρτονάκι  και να το  αποτέλεσμα !
Φεύγοντας  , για το σπίτι  , πήραν μαζί  τους  την  πρώτη  τους  κατασκευή   ..και  πόσο  καμάρωναν  για  την  δημιουργία  τους  τα  γλυκά  μου!




" Η προσευχή της δασκάλας " Gabriela Mistral

12982_10151766442930865_856411648_n




Για να μπορέσω να αγαπήσω
Και να υπερασπίσω όπως αυτές
Κάτι που δεν είναι σάρκα της σάρκας μου…”
Οι στίχοι είναι από την “Προσευχή της δασκάλας”, της Χιλιανής ποιήτριας Gabriela Mistral, που πήρε το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1946
Μετάφραση της Μαριάννας Τζανάκη

Αφιερωμένο σε κάθε δάσκαλο που όλα τα υπομένει και επιμένει να υπηρετεί το λειτούργημα μας, με σεβασμό και αγάπη.




Η προσευχή της δασκάλας
Κύριε! Εσύ που δίδαξες, συγχώρα με που διδάσκω·
που φέρω το όνομα της δασκάλας,
που Εσύ έφερες όταν ήσουν στη Γη.
Δώσε μου την μοναδική αγάπη για το σχολειό μου·
που ούτε το κάψιμο της ομορφιάς να είναι ικανό
να κλέψει την τρυφεράδα μου απ’ όλες τις στιγμές.
Δάσκαλε, κάνε ακατάπαυστο τον ενθουσιασμό μου
και περαστική την απογοήτευση.
Βγάλε από μέσα μου αυτό τον ακάθαρτο πόθο
για δικαιοσύνη που εξακολουθεί να με ταράζει,
το γελοίο απομεινάρι της διαμαρτυρίας
που βγαίνει από μέσα μου όταν με πληγώνουν.
Να μην πονάει η αγνόηση και να μην θλίβομαι
για την λήθη αυτών που μας δίδαξαν.
Κάνε με να είμαι πιο μάνα από τις μάνες,
για να μπορέσω ν’ αγαπήσω
και να υπερασπίσω όπως αυτές,
αυτό που δεν είναι σάρκα της σάρκας μου.
Βόηθά με να πετύχω να κάνω για καθένα
απ’ τα παιδιά μου τον στίχο μου τέλειο
και να σου αφήσω αυτή την άφωνη,
την πιο δυνατή μου μελωδία,
για όταν τα χείλη μου δεν θα τραγουδούν πια.
Δείξε μου τη δύναμη του Ευαγγελίου σου έγκαιρα,
για να μην εγκαταλείψω τη μάχη της κάθε μέρας
και της κάθε ώρας γι αυτό.
Βάλε στο δημοκρατικό σχολειό μου,
τη λάμψη που σκορπίζεται
από το τρέξιμο των ξυπόλυτων παιδιών.
Κάνε με δυνατή,
ακόμα και στη γυναικεία αδυναμία μου
και στη γυναικεία φτώχεια μου·
κάνε με αδιάφορη για ότι μπορεί
να μην είναι αγνό,
για κάθε πίεση που δεν είναι
της θερμής θέλησής σου στη ζωή μου.
Φίλε, συντρόφεψέ με! Στήριξέ με!
Πολλές φορές δεν θα έχω άλλο
από Σένα στο πλευρό μου.
Όταν το δίδαγμά μου θα είναι πιο αγνό
και πιο θερμή η αλήθεια μου,
θα παραμείνω χωρίς τα εγκόσμια·
αλλά Εσύ τότε θα με κυβερνήσεις
ενάντια στην καρδιά σου,
που γνώρισε αρκετά
τη μοναξιά και την αδυναμία.
Δεν θ’ αναζητήσω παρά
στη ματιά σου τη γλυκύτητα της αποδοχής.
Δώσε μου απλότητα και βάθος·
λύτρωσέ με απ’ το να είμαι
περίπλοκη ή κοινότυπη στο καθημερινό μου μάθημα.
Δώσε μου δύναμη να υψώσω τα μάτια
πάνω από το στήθος μου με τις πληγές,
μπαίνοντας κάθε πρωί στο σχολειό μου.
Να μη φέρνω στην έδρα μου τις υλικές μου ανησυχίες,
τις καθημερινές μικροαστικές θλίψεις μου.
Ελάφρυνε το χέρι μου στην τιμωρία
κι απάλυνέ το, ακόμα πιο πολύ στο χάδι.
Να μαλώνω με πόνο,
να ξέρω ότι έχω διορθώσει αγαπώντας!
Κάνε να γεμίσει με πνεύμα
το χτισμένο με τούβλα σχολειό μου.
Να τυλιχτεί με τη λάμψη του ενθουσιασμού μου
η φτωχή του αυλή, η γυμνή του αίθουσα.
Η καρδιά μου να είναι η κολώνα του
και η αγνή μου θέληση πιο δυνατή
από τις κολώνες και το χρυσάφι
των πλούσιων σχολείων.
Και, τέλος, θύμιζέ μου
από την ωχρότητα του καμβά του Velazquez,
ότι το να διδάσκεις
και ν’ αγαπάς παράφορα στη Γη
είναι να φτάνεις με τη λόγχη του Λογγίνου
στην καυτή πλευρά του έρωτα.

Gabriela Mistral

Μετ. Μαριάννα Τζανάκη
“….τι εκπληκτική ιδέα να διαβαζόταν η «προσευχή» αυτή από τους δασκάλους, όχι αντί αγιασμού, είμαι υπέρ του να μην διαταράσσονται οι καθιερωμένες τελετουργίες της έναρξης, αλλά σαν μια επί πλέον ανάσα, «για να γεμίσει με πνεύμα το χτισμένο με τούβλα σχολειό”.
Από  το  Ιστολόγιο  Theologos.gr

Ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις πόση μαγεία κρύβει ένα παιδί μέσα του. Σύνδρομο Asperger


Στα δύο του χρόνια, ο Jacob Barnett διαγνώστηκε με Σύνδρομο Asperger. Οι γιατροί είχαν ανακοινώσει ότι δεν θα μπορεί να δέσει ούτε τα κορδόνια των παπουτσιών του μόνος του. Και έπεσαν πέρα για πέρα έξω.
Σήμερα, ο Jacob που διαθέτει δείκτη ευφυΐας υψηλότερο του Αϊνστάιν (170), κάνει το Master του στην Αστροφυσική στο πανεπιστήμιο Indiana University-Purdue University Indianapolis (IUPUI) και είναι ένας από τους πλέον ελπιδοφόρους ερευνητές στον τομέα της κβαντικής φυσικής, σε ηλικία μόλις 14 ετών.
Ο 14χρονος, έχει φτάσει ένα βήμα πριν καταρρίψει τη θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν, ενώ έχει αποκτήσει και έμμισθη θέση ερευνητή στο πανεπιστήμιο που φοιτά.
Σύμφωνα με τον ίδιο, βρίσκεται πλέον μερικές μαθηματικές εξισώσεις μακριά από το να αποδείξει ως λαθεμένη τη θεωρία της σχετικότητας, ενώ πρόκειται να επιχειρήσει να αντικρούσει και τη θεωρία του Big Bang.
“Ακόμα δουλεύω πάνω σε αυτό. Έχω μία ιδέα, αλλά εξακολουθώ να εργάζομαι στις λεπτομέρειες”, δήλωσε ο ίδιος. Ένα επίτευγμα που αν καταφέρει τελικά να το φέρει εις πέρας, αναμένεται να του χαρίσει μια θέση στο πάνθεον της ιστορίας και ενδεχομένως, το βραβείο Νόμπελ.
Καθηγητές από το Institute for Advanced Study in Princeton επιβεβαιώνουν άλλωστε πως βρίσκεται στο σωστό δρόμο.
“Έχω εντυπωσιαστεί από το ενδιαφέρον και τις γνώσεις που κατέχει μέχρι στιγμής”, επισήμανε ο καθηγητής Scott Tremaine, ο οποίος με mail του στην οικογένεια του Barnett, ενημέρωσε τον ίδιο και τους οικείους του πως αν τελικά τα καταφέρει, εκείνος θα στηρίξει την υποψηφιότητα του για το βραβείο.
Το παιδί – θαύμα
Ο 14χρονος μπορούσε λύνει παζλ 5.000 κομματιών από την ηλικία των τριών και στα δέκα του χρόνια εγκατέλειψε το σχολείο για να μπει στο Πανεπιστήμιο.
Σε πρόσφατη ομιλία του στο TEDx Teen, είχε δηλώσει με αφοπλιστική ειλικρίνεια:“Κανονικά δεν θα έπρεπε να βρίσκομαι εδώ τώρα. Οι ειδικοί είχαν πει πως δεν θα κατάφερνα καν να μιλήσω. Προφανώς κάποιοι τραβάνε τα μαλλιά τους τώρα”.
Η μητέρα του, Kristine Barnett έχει γράψει βιβλίο για την μέχρι σήμερα ιστορία του μικρού, το οποίο κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις “Ψυχογιός”. Η οικογένεια του μικρού, έχει ιδρύσει και λειτουργεί υπό την επιμέλεια της, το ίδρυμα Jacob’s Place για αυτιστικά παιδιά. Η μητέρα του, με το βιβλίο της αλλά και τη συνολική της δράση, έχει σαν στόχο της να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη για τα παιδιά που παρουσιάζουν αυτισμό.
Η ίδια δήλωσε πρόσφατα: “Ο Jacob παλεύει με το πρόβλημα του κάθε μέρα και μας έχει στο πλάι του, όπως πρέπει να κάνει κάθε γονιός για το παιδί του. Έχει συνειδητοποιήσει τα προβλήματα του και τα πολεμάει με δύναμη ψυχής”.
Τι είναι το Σύνδρομο Asperger
Το όνομα Σύνδρομο Asperger (Asperger’s Syndrome) καθιερώθηκε από το 1981 όταν η Δρ. Λόρνα Γουίνγκ (Lorna Wing), μια Αγγλίδα ψυχίατρος, δημοσίευσε ένα ακαδημαϊκό έγγραφο που λεγόταν Asperger’s Syndrome: a Clinical Account, το οποίο ξανάφερε στο φως την έρευνα που είχε κάνει ο Hans Asperger και καθιέρωσε έτσι την επωνυμία Asperger’s Syndrome για να περιγράψει μία πάθηση που ανήκει στις Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος (Αutistic Spectrum Disorder).
Το Σύνδρομο Asperger θεωρείται πάθηση που ανήκει στις Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος, διότι όπως και ο κλασσικός Αυτισμός, είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει τον τρόπο επικοινωνίας και τις σχέσεις ενός ατόμου με το περιβάλλον του.
Συχνά θεωρείται ότι όλοι όσοι έχουν Αυτισμό και έχουν υψηλές επιδόσεις, φέρουν το Σύνδρομο Asperger. Ωστόσο, είναι γνωστό σήμερα ότι υπάρχουν αρκετές άλλες μορφές Αυτισμού, αυτές του αποκαλούμενου ως “Λειτουργικού Αυτισμού”, όπου τα άτομα αποδίδουν με υψηλές επιδόσεις χωρίς να εμφανίζουν αυτά καθαυτά τα συμπτώματα του Συνδρόμου Asperger.
Είτε έχουν Σύνδρομο Asperger (ΣΑ), είτε Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό (ΥΛΑ), τα παιδιά και οι ενήλικες βιώνουν δυσκολίες στις καθημερινές κοινωνικές τους αλληλεπιδράσεις. Η ικανότητά τους για ανάπτυξη φιλικών σχέσεων είναι γενικά περιορισμένη, όπως είναι και η ικανότητά τους να καταλάβουν τη συναισθηματική έκφραση των άλλων ανθρώπων. Σε πολλές περιπτώσεις, οι παθήσεις αυτές συνδέονται και με μαθησιακές δυσκολίες.
Στην πραγματικότητα όμως, όλοι οι άνθρωποι, παιδιά και ενήλικες παράλληλα με ΣA και ΥΛΑ μοιράζονται την ίδια δυσκολία στην κατανόηση του κόσμου που τους περιβάλλει. Τα άτομα με ΣΑ και ΥΛΑ έχουν συνήθως φυσιολογική ή ανώτερη νοημοσύνη και επιθυμούν την επαφή και τη σχέση με άλλους ανθρώπους, αλλά δε γνωρίζουν τον τρόπο προσέγγισης, με αποτέλεσμα να πλησιάζουν τους άλλους με ακατάλληλο και ιδιόρρυθμο τρόπο.
Με πληροφορίες από: Huffington Post, aspergerhellas.org
πηγή: news247.gr
 Από  το  Ιστολόγιο  theologos.gr

Κήπος και αυτισμός


Τα αυτιστικά παιδιά μπορεί να έχουν πολλά αισθητηριακά προβλήματα.
 Μερικά παιδιά αντιδρούν αρνητικά σε δυνατούς ήχους, μυρωδιές, και άλλες οπτικές και ακουστικές θέματα υπερφόρτωσης.
Ο στόχος του ειδικού θεραπευτικού κήπου για ένα αυτιστικό παιδί είναι να παρέχει έναν ασφαλή χώρο με στοιχεία για να βοηθήσουν το παιδί να διατηρεί μια βάση της διέγερσης, αλλά να αποφύγει αισθητηριακή υπερφόρτωση. Μπορείτε να διαμορφώσετε μια «μικρή γωνιά», στον κήπο για το παιδί σας, όπου μπορεί κάθε τόσο να ξεφύγει από τις απαιτήσεις του κόσμου γύρω του.


Από  την  σελίδα  στο  f acebook   Sensory  Garden

Δυο καρδιές συναντιούνται...

 

Την  χειροτεχνία   αυτή  είδα    στο  Ιστολόγιο  Προσχολική  Παρεούλα  της  συναδέλφου  Βούλας  Κυριακούδη  ,  και  θέλησα  να  την  εφαρμόσω   στον παιδικό  σταθμό , την περίοδο  αυτή  που  διανύουμε  ,  με  παιδιά  σε  προσαρμογή..
Σκοπός  της  κατασκευής  αυτής  είναι  να μεταφέρει  το  μήνυμα  στα  παιδιά ,  αυτή την περίοδο  αποχωρισμού  από   τους  γονείς  και  κυρίως  από  την μητέρα , οτι  κάθε  μέρα  μετά  το  παιδικό  σταθμό   το   παιδί  θα  συναντήσει   την μανούλα  του   κι  οτι  η  μαμά  του  το σκέφτεται  και  το  αγαπά ..
Κάπως  έτσι ,   θα  συναντηθούνε  οι δυο  καρδούλες  ..όταν  η  μικρή  καρδούλα -  που  το  παιδί  μεταφέρει  κάθε  πρωί -  στην  τσάντα  του   πηγαίνοντας  στο  σχολείο  , θα  ενωθεί  με την μεγάλη  καρδιά  που  η  μανούλα  θα  κρατάει  στο  σπίτι ..

 




Education is...



Από  την σελίδα  στο  facebook  Έλληνες  Δάσκαλοι  και  Νηπιαγωγοί 

Γιατί δεν πρέπει να δίνουμε ζάχαρη στα παιδιά.;


Παν μέτρον άριστον έλεγαν η αρχαίοι και κάτι ήξεραν!

Ακολουθεί ένα άρθρο για ποιο λόγο δεν κάνει τα παιδιά να καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης καθημερινά.

Η ζάχαρη ανεβάζει τα επίπεδα του σακχάρου πολύ ψηλά, με αποτέλεσμα τα παιδιά να έχουν «υπερκινητικά» συμπτώματα όπως σε ένα πάρτι γενεθλίων ή μετά από μεγάλη κατανάλωση γλυκών. 

Μετά τη δραματική άνοδο, ακολουθεί μία δραματική πτώση που προκαλεί διάφορα συμπτώματα όπως δάκρυα, κόπωση, νευράκια και έλλειψη συγκέντρωσης… Αυτή η άνοδος και η πτώση μπορεί να κάνουν θραύση στην οικογένεια και δεν είναι καθόλου καλό τα παιδιά να είναι έρμαια αυτών των συναισθημάτων!
Οι πιο συνηθισμένες τροφές –ιδίως εκείνες που απευθύνονται κατευθείαν στα παιδιά– περιέχουν μία σημαντική ποσότητα ζάχαρης, που μπορεί να έχει δραματική επίδραση στην υγεία τους και αυτό γιατί η ζάχαρη επιφέρει δυνατή κατάπτωση στο ανοσοποιητικό σύστημα. Σύμφωνα μάλιστα με μία μελέτη του 1997, 6 κουταλάκια του γλυκού την ημέρα μπορούν να μειώσουν το ανοσοποιητικό σύστημα κατά 25%!
Τροφές με υψηλό ποσοστό ζάχαρης περιέχουν πολύ υψηλά κορεσμένα λίπη (μπισκότα, γκοφρέτες, κέικ, γλυκά), τα οποία προσθέτουν επιπλέον κιλά, προκαλώντας καρδιοπάθεια ή και διαβήτη.
Ένας από τους λόγους που η ζάχαρη προσθέτει κιλά είναι το γεγονός ότι οι υπερβολικές ποσότητες μετατρέπονται σε λίπος. Μια διατροφή με πολλά σάκχαρα έχει συνδεθεί με την παχυσαρκία, τις καρδιαγγειακές παθήσεις και το διαβήτη τύπου 2.
Το πιο σπουδαίο όμως είναι ότι οι επιπλέον θερμίδες από τη ζάχαρη εκτοπίζουν τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή. Οι διατροφές που περιέχουν πολλή ζάχαρη, περιέχουν και πολλά λιπαρά, αλλά ελάχιστες ίνες.
Η ζάχαρη εκτός από θερμίδες δεν προσφέρει τίποτε άλλο, με αποτέλεσμα να καταστρέφει το σμάλτο των δοντιών και αυτά να σαπίζουν.
Αν το παιδί σας καταναλώνει πολλή ζάχαρη, κινδυνεύει να έχει έλλειψη σε βιταμίνες και μέταλλα, με αποτέλεσμα να έχει σοβαρά προβλήματα με το βάρος του.
Γράφει η: Γεωργία Κατσογριδάκη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Βιοτεχνολόγος τροφίμων M.Sc,
Υπ. Διδάκτωρ Ιατρικής Σχ. Παν. Θεσσαλίας | http://katsogridaki.gr