Mουσικοκινητική Αγωγή















ΝΑΝΙ ΝΑΝΙ ΝΑΝΑΚΙΑ ΤΟΥ 

Νάνι νάνι νανάκια του ,
ύπνε μου, στα ματάκια του .
Εσύ' σαι τ' ανθι των ανθώ , της λεμονιάς το φύλλο
Εσύ' σαι που γεννήθηκες αντάμα με τον ήλιο .

Τα πόδια ανοιχτά, τα χέρια πιασμένα μπροστά
στους αντιβραχίονες (σαν να βαστάνε ένα μωρό) .
Σε κάθε υπογραμμισμένη συλλαβή , μεταφορά
βάρους από πόδι σε πόδι (σαν να νανουρίζουν ένα παιδί )

ΥΠΝΕ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Ύπνε , που παίρνεις τα παιδιά , έλα πάρε και τούτο ,
μικρό μικρό σου το ' δωκα μεγάλο φέρε μου το
μεγάλο σαν ψηλό , ίσιο σαν κυπαρίσσι
κι οι κλώνοι του ν' απλώνονται σ'ανατολή και δύση.

αριθμός 1 :  Περπάτημα ανακατεμένα
αριθμός 2 :  Ακίνητα . Σήκωμα τα χέρια αργά ψηλά
και κίνηση δεξιά και αριστερά (πλάγιες κάμψεις)

ΝΑΝΙ , ΝΑΝΙ 

Νάνι νάνι , νάνι νάνι
ύπνον ήσυχο να κάνει
Να κοιμάται , να μερώνει
να ξυπνά να μεγαλώνει
να κοιμάται σαν τ΄αρνάκι ,
να ξυπνά σαν τ'αηδονάκι .
Μην πατάτε , μην βροντάτε
το παιδάκι μου κοιμάται ...

αριθμός 1 : Ξαπλωμένο και σιγά σιγά  σήκωμα ως ορθοί
αριθμός 2 : Περπάτημα στις μύτες των ποδιών


ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΗΡΘΑΝΕ 

Τα παιδάκια ήρθανε
στο σχολειό και πάλι
γράμματα να μάθουνε
να γινούν μεγάλοι .

Άλφα βήτα γάμα δέλτα
όλα τα βιβλία φέρτα
και μολύβια και χαρτί
για να γράφω κάθετί .

αριθμός 1 : Περπάτημα ανακατεμένα
αριθμός 2:  Ακίνητα (όπου κι αν βρίσκονται )
χτύπημα παλαμάκια σε κάθε υπογραμμισμένη συλλαβή
αριθμός 3 : Περιγραφική κίνηση ανάγνωσης του βιβλίου
( ενωμένες σε δύο παλάμες σαν να κρατάνε ένα βιβλίο )
αριθμός 4 : Πάλι παλαμάκια σε κάθε υπογραμμισμένη συλλαβή
αριθμός 5 : Περιγραφική κίνηση γραφής

Μαρίας Κυνηγού - Φλάμπουρα


Παιχνίδια διαχείρισης του παιδικού θυμού: Ο πράσινος δράκος και το μαγικό κουτί

Τα παιδιά μπορούν να βιώσουν θλίψη, θυμό, άγχος, όπως και οι ενήλικες. Μπορεί τα αίτια των συναισθημάτων αυτών που νιώθουν οι μικροί μας φίλοι να μην είναι τόσο σημαντικά για μας, όμως η ένταση είναι εξίσου μεγάλη. Βοηθήστε τα παιδιά σας να αποφορτιστούν με ένα απλό παιχνιδάκι-παραμύθι. Σας παρουσιάζω λοιπόν το παραμύθι-παιχνίδι «Ο πράσινος δράκος και το μαγικό κουτί»:

Project : " Στα μαγικά μονοπάτια της Τέχνης "

Την εβδομάδα που μας πέρασε , στην τάξη, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με διάφορες τεχνικές ζωγραφικής . 
Την τεχνική με τις χαρτοταινίες , 
την αντικριστή ζωγραφιά, την ζωγραφική με βόλους,την  ζωγραφική με κάρτα , και  την λεγόμενη  τεχνική SPIN ART. 

Χαρά και ενθουσιασμό νοιώσαμε μαζί με τα παιδάκια μας στην τάξη  όταν  εκείνα  ανακάτευαν τα  χρώματα  με την χρήση διαφορετικών " εργαλείων " ( φωτογραφίες παρακάτω ) και   στο τέλος,  εντυπωσιάζονταν βλέποντας  το  μαγικό  αποτέλεσμα   που δημιουργούσε κάθε φορά η σύνθεση τους σε ένα  απλό χαρτί ..

Στο τέλος , όλες οι ζωγραφιές των παιδιών μπήκαν σε χειροποίητο  ατομικό φάκελο  , που θυμίζει τετράδιο μιας άλλης  εποχής ..

Kinetic sand στην τάξη μας




Φίλες και φίλοι γεια χαρά σας και πάλι .
Σήμερα Παρασκευή , τελευταία μέρα της εβδομάδας στην τάξη
τα παιδιά έπαιξαν με την kinetic sand ή μαγική άμμο , όπως αναφέρεται στο διαδίκτυο , και διασκέδασαν πολύ με αυτή την δραστηριότητα προς το τέλος του ημερήσιου προγράμματος.
Η άμμος αυτή πολύ εύκολη στην κατασκευή της , για να την φτιάξει κανείς στην τάξη ή στο σπίτι .

Ένα σπιτάκι για τον Γούντυ τον Τρυποκάρυδο



Λάτρης των κουτιών  σε διάφορους χρωματισμούς και σχέδια  έφτιαξα ένα για το γραφείο μου , με ήρωα τον Γούντυ τον Τρυποκάρυδο .Αγαπημένο ήρωα κινουμένων σχεδίων των παιδικών μου χρόνων . Συνάδελφος από την διπλανή τάξη είδε το κουτί και της άρεσε και έτσι σκέφτηκα να φτιάξω ένα σπιτάκι για κάθε συνάδελφο . Σύνολο 3 κουτάκια . 

Kι άλλα αυτοσχέδια παιχνίδια στο παιδικό σταθμό



Παιχνίδι με λαστιχάκια και χαρτονάκια
Στόχοι : Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας , συντονισμός χεριού ματιού 
ενδυνάμωση χεριού κ"α



Παιχνίδι με λαστιχάκια 
Στόχοι : Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας , συντονισμός χεριού 
ματιού , ενδυνάμωση χεριού,  εκμάθηση σχημάτων κλπ



Παιχνίδι με μαγνήτες τοποθετημένους πάνω σε γλωσσοπίεστρα
Σύνθεση σχημάτων , γνωριμία με τις ιδιότητες των υλικών κ"α

Γλωσσοπίεστρα με χριτς χρατς (αυτοκόλλητα)
Στόχοι όπως και με τα γλωσσοπίεστρα - μαγνήτες



Ασκήσεις προγραφής με την χρήση στοιχείων 
από ένα παλιό  παιχνίδι bingo 
για το σχηματισμό ευθείας , καμπύλης γραμμής και κύκλου 
πάνω σε ένα απλό χαρτί Α4

Αισθητηριακά μπουκάλια

Ο μικρός αυτιστικός Δ. ηρεμεί με οτιδήποτε έχει σχέση με το νερό. Σε στιγμές έντασης έπρεπε να βρεθεί κοντά σε μία βρύση για να παρατηρεί το νερό που τρέχει. Έτσι, σκέφτηκα τα μπουκάλια χαλάρωσης. Με απλά υλικά τα ετοίμασα και ανυπομονούσα να δω αν θα βοηθήσουν. Όταν τον συνάντησα ήταν ιδιαίτερα αναστατωμένος από τον έντονο ήχο ενός αεροπλάνου που είχε ακούσει πριν μερικά λεπτά.